Keňa se stala v pořadí již pátou africkou zemí, kde místní zemědělci mohou obhospodařovat svá pole a farmy s využitím brněnské techniky značky Zetor. Nový kontrakt s keňským partnerem byl uzavřen na tři roky a předpokládá roční dodávku traktorů v objemu několika desítek kusů. Prvních 12 strojů už bylo do země dovezeno.
ZETOR INDIA Private Limited, dceřiná společnost ZETOR TRACTORS, uzavřela s keňským partnerem Automobile Warehouse, Ltd. spolupráci na dodávku několika desítek traktorů ZETOR ve výkonnostním spektru od 80 do 150 koní. Do země budou dováženy stroje modelových řad MAJOR, PROXIMA a FORTERRA.
„Při hledání nového partnera jsme využili skutečnost, že v Keni se nachází silná indická komunita. Kolegové ze společnosti oslovili napřímo několik potenciální partnerů a po několika měsících jednání jsme spolupráci úspěšně završili uzavřením smlouvy a dodávkou prvních 12 ks traktorů do země,“ říká Robert Harman, ředitel ZETOR INDIA.
Keňským farmářům byly dodány traktory modelových řad PROXIMA, MAJOR a FORTERRA. Zájem je o stroje s kabinou a s klimatizací. Pro zemi je specifické pěstování cukrové třtiny, kukuřice a exotických květin určených pro vývoz do Evropy. Ročně se v Keni prodá až 900 traktorů a 50 % z nich je ve výkonnostním spektru 80–100 koní.
„Společnost Automobile Warehouse, Ltd. disponuje prodejními místy v Nairobi a v Nakuru, druhém největším městě v zemi, které je jedním z nejrychleji se rozvíjejících měst v Africe. Firma má již zkušenosti z prodeje zemědělské techniky, protože spolupracovala s konkurenční značkou, nově se rozhodla pro ZETOR. Kromě zemědělské techniky bude společnost zajišťovat také servis a dodávku náhradních dílů. První komponenty byly dodány společně s traktory,“ upřesňuje Robert Harman.
Během 70leté historie značky ZETOR bylo do země dovezeno 50 ks traktorů. Prvních 25 ks bylo dovezeno v roce 1965, zbývající objem byl dodán v roce 1997. Keňa se stala po Maroku, Alžírsku, Tunisku a Zambii v pořadí už pátou africkou zemí, kam značka ZETOR exportuje své produkty. Zároveň pokračují jednání s partnery z dalších zemí v regionu. Pozornost je věnována zejména státům, které disponují rozvinutým zemědělstvím a trhem s novými traktory, důležitým prvkem při navazování spolupráce je i stabilní politická situace.
ZETOR TRACTORS a.s. pokračuje v expanzi na trhy, kde značka ZETOR dosud postrádala své zastoupení. Jen v letošním roce navázala společnost přímo nebo prostřednictvím svých afilací spolupráci s Izraelem, Jordánskem, Zambií, Ruskem a nově také s Keňou.
„I nadále je pro společnost klíčové udržet a posilovat pozice v rámci Evropy a USA, pozornost ale věnujeme také tzv. novým trhům, tedy oblastem, které mají potenciál k rozvoji a přinášejí značce i společnosti zajímavé možnosti,“ přibližuje situaci Daniel Špaček, manažer Oddělení nových trhů v ZETOR TRACTORS.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva