Škoda uvedla v Kvasinách do provozu nový automatický sklad menších dílů (AKL, z německého Automatisches Kleinteilelager). Pro automobilku je výstavba AKL jedním z největších logistických projektů novodobé historie. Šéfové továrny slavnostně přestřihli pásku 25. července 2017.
ŠKODA AUTO investovala v Kvasinách do inovativního konceptu více než 8 milionů eur. Automatický sklad menších dílů umožní efektivnější manipulaci s narůstající komplexitou druhů materiálu a logistické procesy v závodě učiní ještě flexibilnějšími.
„S novým automatickým skladem menších dílů pro náš závod Kvasiny vytrvale pokračujeme v naší cestě, abychom skladování a vychystávání menších dílů ve ŠKODA AUTO zautomatizovali,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku. „Technologie AKL zvýší naší efektivitu a produktivitu, umožní efektivnější logistické procesy a pomůže nám snížit zásobu materiálu. Kromě toho také zlepší ergonomii na pracovišti a bezpečnost práce.“
Jedinečnost skladu spočívá ve stupni automatizace. Sklad disponuje automatickým příjmem zboží pomocí robotů a kamery a automatickým výdejem zboží s roboty, zdvižnými plošinami a posunovači. Robot překládá boxy z dopravníku do vozíku zcela automaticky, bez zásahu člověka.
V novém automatickém skladu AKL v Kvasinách, kde se vyrábějí mimo jiné vozy ŠKODA KODIAQ, ŠKODA SUPERB a v brzké době bude zahájena výroba modelu ŠKODA KAROQ, se drobné díly nacházejí na centrálním místě uvnitř skladu dílů. Jak uskladnění, tak vyskladnění probíhá plně automaticky. Z AKL jsou drobné díly dopravovány přímo na montážní linku.
Tam přicházejí v justin-sequence, tedy přesně v takovém pořadí, v jakém mají být doručeny. Nový automatický sklad v Kvasinách nabízí kapacitu 45 000 boxů na menší díly (KLT, z německého Kleinladungsträger). Stavební práce byly v Kvasinách zahájeny v lednu 2016. ŠKODA AUTO investovala více než 8 milionů eur a počítá s ročními nákladovými úsporami ve výši přes 1 milion eur.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva