V České republice bylo za 1. pololetí vyrobeno celkem 775 001 ks silničních vozidel (motorových i přípojných): • Výroba silničních vozidel meziročně vzrostla o 5,1 % • Tuzemský prodej silničních vozidel vzrostl o 8,8 % • Export silničních vozidel vzrostl o 4,7 %, uvedl AutoSAP.
Po rekordním roce 2016 pokračoval růstový trend také v prvních letošních šesti měsících. Český automobilový průmysl, zejména výroba osobních automobilů, nadále zůstává hybnou silou tuzemského průmyslu, odbytu i exportu. ŠKODA AUTO si nadále udržuje nejvyšší tempo a zvyšuje svůj podíl mezi tuzemskými výrobci automobilů.
Prezidenta AutoSAP Bohdana Wojnara naplňují dosavadní letošní výsledky pro nejbližší období optimismem: „Výroba osobních vozů v červnu meziročně vzrostla o 4,7 % a za celé první pololetí o 5,1 %. Český autoprůmysl tak pokračuje v solidním růstu a dále táhne českou ekonomiku, a to navzdory aktuálním problémům s nedostatkem pracovních sil. Vzhledem k zájmu o naše výrobky na klíčových trzích očekávám dobrý vývoj i ve druhém pololetí roku 2017.“
Osobní automobily:
Celkem vyrobeno za 1. pololetí r. 2017: 756 468 vozů (ŠKODA AUTO 459 526 ks, Hyundai 188 800 ks, TPCA 108 142 ks). Oproti 1. pololetí roku 2016 nárůst výroby +5,1 % (+36 973 ks). Tuzemský prodej meziročně: +9,4 % (+5 068 ks). Export meziročně: +4,8 % (+31 854 ks). Z celkového počtu 756 468 vyrobených osobních automobilů se v ČR prodalo celkem 59 196 ks a vyvezlo 698 982 ks. Podíl výrobců osobních automobilů na celkové produkci: ŠKODA AUTO 60,7 %, HYUNDAI 25,0 %, TPCA 14,3 %.
Autobusy:
Celkem vyrobeno za 1. pololetí r. 2017: 2 318 vozů (Iveco Czech Republic 2 067 ks, SOR Libchavy 222 ks). Oproti 1. pololetí roku 2016 nárůst výroby +4,8 % (+106 ks). Export meziročně: +12,6 % (+268 ks). Výroba autobusů podobně jako u osobních aut převyšuje úroveň minulého roku. Odbyt dvou největších výrobců Iveco Czech Republic a SOR Libchavy se opírá především o export. Podíl výrobců autobusů na celkové produkci je: 89,2 % Iveco Czech Republic a 9,6 % SOR Libchavy, ostatní 1,2 %.
Motocykly:
Celkem vyrobeno za 1. pololetí r. 2017 v JAWA Moto: 866 ks. 103 kusů směřovalo na domácí trh a 763 ks na vývoz. Tuzemský prodej meziročně: +157,5 % (+63 kusů).
Nákladní automobily:
Celkem vyrobeno za 1. pololetí r. 2017 v TATRA TRUCKS: 776 ks. Oproti 1. pololetí roku 2016 nárůst výroby + 46,7 % (+247 ks). Tuzemský prodej meziročně: +79,7 % (+98 ks). Export meziročně: +4,4 % (+18 ks).
Přípojná vozidla:
Celkem vyrobeno za 1. pololetí r. 2017: 14 573 ks. Oproti 1. pololetí roku 2016 nárůst výroby +2,1 % (+303 ks). Tuzemský prodej: +4,4 % (+382 ks). Produkce velkých přípojných vozidel domácích značek vzrostla meziročně v kategorii návěsů o 27,2 % (o 164 ks). Přitom PANAV bezmála 70 % nárůst tuzemských prodejů návěsů. Podíl výrobců velkých přípojných vozidel na produkci zůstává prakticky neměnný: 76,5 % má firma SCHWARZMÜLLER a 23,5 % má firma PANAV. Přípojných vozidel za osobní automobily, které produkuje firma Agados, se vyrobilo 13 426 ks, což je o 1,6 % více než v 1. pololetí roku 2016 (tuzemské prodeje meziročně u Agados vzrostly o 6,4 %).
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva