Skupina PSA oznámila dokončení (closing) prodeje dceřiných společností Opel/Vauxhall, které do nynějška spadaly pod GM. Dohoda o tomto prodeji byla podepsána 6. března 2017.
Skupina PSA se díky značkám Opel/Vauxhall stává druhým největším evropským výrobcem automobilů a v prvním pololetí činí její podíl na trhu 17 %. Skupina PSA, která po této akvizici nyní zahrnuje 5 různých značek, tak posílí svou přítomnost na největších evropských trzích a tento základ jí rovněž poslouží k dalšímu růstu na mezinárodní úrovni.
Týmy Opel a Vauxhall zahájily práci na vypracování strategického plánu s podporou PSA, jehož cílem bude obnovit ekonomické základy obou značek. Tento plán představí do 100 dnů a zajistí jeho provádění, které podpoří rovněž synergie vzešlé z toho nového spojení, jež jsou odhadovány na téměř 1,7 miliard eur ročně.
Dokončení prodeje přestavuje zásadní etapu ve vývoji skupiny PSA, která byla dosažena díky výraznému nasazení týmů zapojených do operace. Dozorčí rada vyslovila uznání předsedovi představenstva Carlosi Tavaresovi a finančnímu řediteli Jean Baptistu de Chatillonovi, kteří v rámci představenstva sehráli v této transakci klíčovou roli. Vzhledem k úkolům, které nyní stojí před skupinou PSA, považuje dozorčí rada za nezbytné je zainteresovat do zajištění oživení Opelu za podmínek, které budou ještě upřesněny.
Současně s touto operací se připravuje odkup evropských operací GM Financial, který ještě musí potvrdit příslušné antimonopolní orgány a měl by proběhnout ve druhé polovině roku 2017.
Předseda představenstva skupiny PSA Carlos Tavares při této příležitosti prohlásil:
„Vstupujeme dnes se značkami Opel a Vauxhall do nové fáze rozvoje skupiny PSA. Tento projekt byl dokončen během pouhých několika měsíců zejména díky vynikající práci našich týmů, kterým bych chtěl srdečně poděkovat. Tuto příležitost využijeme k vzájemnému posílení a k získání nových zákazníků, a to díky provádění plánu výkonnosti, který zrealizují značky Opel a Vauxhall. Souběžně s tím zůstává prioritou pro týmy provádění plánu Push to Pass, na jehož cíle se budeme nadále zaměřovat. Věříme, že z dynamiky, kterou tato strategie může přinést, budou mít prospěch jak naši zákazníci, tak naši zaměstnanci.“
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva