Čemu se čeští řidiči věnuje za volantem, kdy by jejich jedinou starostí mělo být věnovat se řízení? Telefonování, péči o mazlíčky a partnera či partnerku, jídlu, pití, kouření… Jak vyplývá z nedávného průzkumu, jen 2 % řidičů se zcela a bezvýhradně věnuje řízení.
To je jeden z výsledků červencového průzkumu společnosti Saferoad, který realizovala agentura Ipsos. Byl uskutečněn na reprezentativním vzorku 1 050 respondentů – českých řidičů ve věku 18 - 65 let, kteří řídí minimálně 1x měsíčně.
Co tedy řidiči dělají za volantem?
Mezi nejčastější „rozptylující činnosti“, kterým se řidiči věnují při řízení patří především telefonování, což omezuje pozornost až 36 % respondentů. Snad ještě podstatnější je další fakt, a to přiznání vysoké frekvence používání mobilního telefonu – při každé jízdě/často. Mezi další časté činnosti patří intenzivní komunikace se spolujezdci, konzumace jídla a nápojů, kouření při jízdě, usměrňování dětí a ovládání navigace.
Zanedbatelné není ani to, že asi 10 % řidičů se zaneprázdňuje hlazením domácích mazlíčků při jízdě nebo líbáním se s partnerem či s partnerkou. Ačkoliv s nadsázkou můžeme říct, že hlazení domácích mazlíčků nebo líbání může mít uklidňující efekt, určitě to není ideální činnosti za volantem.
Průzkum také potvrdil, že podle respondentů je z 83 % právě nepozornost hlavním viníkem nehod. Nejvíce pak podle průzkumu hraje roli povaha (45 %) a psychické rozpoložení řidiče (26 %), třetím nejsilnějším faktorem ovlivňujícím nehodovost je řidičská praxe (21 %).
V této souvislosti zaujme i další údaj, a to že každý pátý z nás je nepoučitelný. Konkrétně: 22 % řidičů zdá se být až chronicky nepoučitelných. I když buď bourali nebo dostali pokuty, přesto se dále nevěnují plně řízení vozidla. Přičemž 3 x více to platí pro muže. Až absurdně může působit fakt, že přitom si 98 % respondentů dobře uvědomuje přímou souvislost mezi mírou nevěnování se řízení a nehodovostí.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva