V letech 1993-2016 zemřelo na českých silnicích 764 dětí. Nejhorší situace byla v roce 1994, kdy zemřelo 75 našich nejmenších, naopak historicky nejméně dětí zemřelo v roce 2013 – celkem 8. V roce 2016 zemřelo 13 a během prvních sedmi měsíců letošního roku 5 dětí.
Za posledních 11 let bylo usmrceno 181 dětí
V letech 2006-2016 zemřelo při nehodách 181 dětí. Z toho bylo:
· 97 spolujezdců v osobních automobilech
· 58 chodců
· 20 cyklistů
· 2 cestující na motocyklu
· 1 řidič osobního automobilu
· 1 spolujezdec v nákladním automobilu
· 1 spolujezdec v traktoru
· 1 cestující v autobusu
Ze statistik současně vyplývá, že nejnebezpečnějšími jsou pro děti letní prázdniny. V uvedeném období zemřelo 29 procent všech dětských obětí dopravních nehod. Po devíti procentech si připsaly měsíce říjen a listopad, po osmi duben a červen. „Naopak jednoznačně nejbezpečnějším je pro děti do 15 let první měsíc školního roku, tedy září. Za uplynulých 11 let během něho přišla o život dvacetina všech dětí usmrcených na silnici. Tradičně vysoká míra pozornosti věnovaná bezpečnosti dětí na silnici sehrává svou pozitivní roli,“ uvádí Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Používání dětských zádržných systémů na vzestupu
Téměř pětina dětských pasažérů usmrcených v letech 2012-2015 nebyla řádně připoutána. Situace se však zlepšuje. Zatímco nejvíce nepřipoutaných dětí přišlo o život v letech 2006 a 2007 – ročně shodně po šesti, v roce 2015 se jednalo o dva fatální případy. Loni pak zemřelo všech osm dětí při přepravě za využití dětského zádržného systému.
Děti jako viníci dopravních nehod
V letech 2008-2016 zavinily děti celkem 4 062 dopravních nehod jako chodci a 2 237 jako cyklisté. Jejich následkem zemřelo 10 dětských chodců a 4 cyklisté. Problémem zůstává velký počet dětských cyklistů, kteří se neztotožnili s povinností nosit přilbu. V letech 2009-2016 zemřelo 9 nejmenších cyklistů, z toho 4 bez přilby. V loňském roce zemřel jeden mladý cyklista, byť s přilbou na hlavě. Nicméně dalších 20 dětí bylo zraněno těžce, 4 z nich bez přilby. Podobně tomu bylo i u lehce zraněných dětských bicyklistů, kdy z 246 nepoužilo přilbu 108. „Při dopravní výchově na školách a také v rámci preventivního projektu Na kole jen s přilbou je dětem i jejich rodičům vysvětlováno, že jízda bez přilby může být nebezpečná. Ovšem v konečném důsledku jsou to právě rodiče, kteří jsou pro ně každodenním vzorem. Vzorem, který rozhoduje, nakolik bude brát nastupující generace problematiku bezpečnosti na silnicích vážně,“ uzavírá Roman Budský.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva