Vedení koncernu Volkswagen řeší, jak uvolnit výrobní linku v Kvasinách pro výrobu nedostatkových SUV modelů. Zvažuje přesun následníka modelu Superb do továrny v Německu.
“Jednou z klíčových komparativních výhod koncernu Volkswagen je možnost sdílení výrobních kapacit napříč značkami,” uvedl mluvčí firmy Zdeněk Štěpánek pro Hospodářské noviny. Možnost výroby superbů v Německu ale nevylučuje.
Škodovka v Česku vyrábí vozy Seat, Volkswagen v Bratislavě dělá Škodu Citigo. Model Yeti, který končí, se pak dováží z ruského závodu.
Jak píší Hospodářské noviny, ve hře je teď několik možností. Pokud firma výrobu nepřesune jinam, situaci těžko zvládne. Možnost, že by u nás postavila další továrny je nepravděpodobná. Což dokazuje příklad rozšíření výroby v Kvasinách. Společnost má totiž problém najít zaměstnance. Minulý týden přijala skupina padesáti lidí z Ukrajiny. Čechů je totiž nedostatek.
Hrozí například možnost ukončení výroby Škody Rapid. Jeho místo by mohl vyplnit ziskovější model, například některé SUV. Spekuluje se i o přesunu některého z velkých modelů do Německa. Volné kapacity má nyní například Audi, které v poslední době podléhá konkurenci Mercedesu a BMW.
V Ingolstadtu nyní odboráři po vedení koncernu Volkswagen chtějí, aby jim přislíbili například výrobu elektrických vozů. S těmi se ale počítá v závodě Audi v belgickém Bruselu.
Nástupce superbu se ale neobjeví před rokem 2020 a do té doby se situace v Audi může změnit. Ve hře zůstává i španělský Seat, jehož odboráři v minulosti hlasitě kritizovali výrobu seatů v Česku, které se vyrábějí v Kvasinách.
Problémem ale nejsou mzdy dělníků. Ty totiž tvoří jen zlomek nákladů. Podle Hospodářských novin jsou problémem oboru nízké marže. V dražších zemích nelze menší vozy prodávat se ziskem. Přesunem výroby části vozů do jiných závodů si ale Škoda může uvolnit ruce k prodeji většího množství aut a tím i k celkově vyššímu zisku.
Naposledy mzdy stoupaly loni na jaře, kdy se zvýšili o 11 procent. Čeští i němečtí odboráři si teď ale chtějí říci o víc. Díky tomu, že firma nestíhá, mají velkou šanci na úspěch. Zkušení pracovníci jsou pro firmu nenahraditelní.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva