Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v prvních třech čtvrtletích letošního roku prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 121,46 miliardy korun, to je o 5,2 % více než ve stejném období roku 2016.
Na financování firemních investic a provozu bylo určeno 98,40 miliardy korun a na financování zboží či služeb pro domácnosti 23,06 miliardy.
Členské firmy asociace uzavřely v letošních třech kvartálech 493 818 nových leasingových a úvěrových obchodů a na konci sledovaného období spravovaly 1 319 009 aktivních smluv. Celkové pohledávky členů ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci letošního třetího čtvrtletí 262,82 miliardy korun.
„Celkový růst byl tažen podnikatelskou sférou, meziroční zlepšení jsme zaznamenali v oblasti financování firemních investic i provozu. Kategorie financování domácností dosáhla loňské úrovně,“ říká Libor Bosák, předseda představenstva ČLFA, která sdružuje 41 předních poskytovatelů leasingu, podnikatelských i spotřebitelských úvěrů a factoringu.
Oblast financování podnikatelských investic vykázala meziroční růst 4,3 % při celkovém objemu 79,76 miliardy korun, z toho:
výše leasingů poskytnutých členy ČLFA zůstala na loňské úrovni, když dosáhla 41,17 miliardy korun, hodnota leasingu movitých investic se meziročně posunula o 0,1 % (měřeno výsledky patnácti největších firem), přitom se opět zvětšil podíl operativního leasingu na leasingovém trhu, a to na 63,2 %
objem podnikatelských úvěrů realizovaných členy ČLFA se meziročně zvýšil o 10,9 % na 38,59 miliardy korun (také zde jde o trend vypočtený z výsledků patnácti vedoucích společností)
Podstatné zvýšení tempa růstu asociace sleduje v oblasti factoringu. Celková hodnota pohledávek postoupených na členské firmy ČLFA v prvních třech čtvrtletích letošního roku se zvýšila o 17,2 % na 101,36 miliardy korun. Objem prostředků, které členské společnosti poskytly klientům v rámci factoringu, se zvýšil o 16,9 % na 18,64 miliardy korun.
Nepatrný meziroční posun o 0,1 % asociace zaznamenala v oblasti financování domácností. Výše spotřebitelských úvěrů poskytnutých členy ČLFA v prvních třech letošních kvartálech dosáhla 20,27 miliardy korun, což představuje meziroční snížení o 1,9 %. Oproti tomu objem spotřebitelského leasingu stoupl o 17,7 % na 2,79 miliardy korun.
Členové ČLFA uzavřeli v prvních třech čtvrtletích letošního roku nejvíce kontraktů na financování automobilů. Na silniční dopravní prostředky poskytli 66,61 miliardy korun, z toho 36,32 miliardy na 88 651 nových osobních vozů, to představuje meziroční růst v této skupině vozidel o 9,7 %. Prostřednictvím členů ČLFA bylo financováno 43,1 % všech nových osobních aut prvně registrovaných v České republice v letošních prvních devíti měsících.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva