Legislativní návrh, který v Bruselu představila Evropská komise, navazuje podle českého AutoSAP na dosavadní politiku Evropské unie v této oblasti. Výrazně však podle ředitele sdružení Zdeňka Petzla zpřísňuje emisní limity CO2 pro budoucí automobily a zkracuje čas na přípravu, který firmy na tak rozsáhlé inovační změny nutně potřebují.
Je zapotřebí si uvědomit, že dosažení stanovených cílů znamená potřebu zásadního nárůstu podílu vozidel na alternativní pohony. Rychlost reálného nástupu těchto vozidel bude přitom ovlivněna především vytvářením podmínek pro jejich provoz. Proto považujeme za klíčové, aby nastavené cíle – obdobně jako je tomu v současné legislativě – mohly být v případě potřeby revidovány oběma směry, např. v polovině stanoveného období.
Jakkoli je konkrétní dopady návrhu zapotřebí v tuto chvíli teprve podrobně analyzovat, je nepochybné, že k dosažení požadovaných ambiciózních výsledků bude třeba zapojení vlád členských států, ať jde o podporu budování potřebné infrastruktury či motivační opatření na straně poptávky. Samotný autoprůmysl se na nástup alternativních pohonů, zejména elektromobilů, dlouhodobě připravuje a určité zpřísnění očekával.
AutoSAP plně podporuje úsilí ACEA zasazující se o nastavení realistických podmínek, které neohrozí budoucí konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a umožní mu vyrábět vozy, které si zákazníci rádi koupí a na které bude včas vytvořena dostatečná infrastruktura. Legislativní proces je v tuto chvíli v začátku a věříme, že komplexnost a dopady této problematiky budou vnímat i Evropský parlament a Rada, až o návrhu budou hlasovat.
Komisí navržená opatření mohou velmi zásadně ovlivnit automobilový průmysl v zemích, jakou je i Česká republika, kde je podstatnou součástí ekonomiky. Výkonný ředitel AutoSAP Zdeněk Petzl k tomu řekl:
„Navrhované limity pro emise oxidu uhličitého vypouštěné automobily k roku 2030 překračují hranici, kterou, při zohlednění reálných možností současného automobilového průmyslu, navrhovala evropská asociace výrobců automobilů ACEA, jejímž je AutoSAP členem. Nástup čisté mobility nicméně intenzivně podporujeme a vítáme, že návrh neobsahuje závazný mandát na podíl elektromobilů a jsou tak zachovány prvky technologické neutrality. Abychom nicméně legislativní návrhy přetavili v realitu, nelze zapomínat především na zákazníky, jejich požadavky a motivaci podílet se na čisté mobilitě prostřednictvím nákupu konkrétních vozidel. Klíčem k zachování konkurenceschopnosti našeho odvětví pak bude spolupráce s vládou na zajištění podmínek k usnadnění nástupu nových technologií, stejně jako pochopení potřeby souběhu výroby klasických a alternativních pohonů i v dalších letech.“
Česká republika je automobilovou velmocí, která je na 5. místě ve výrobě osobních automobilů v Evropě. Výrobou dílů pro automobily se spalovacím motorem se u nás zabývá celá řada dodavatelů autoprůmyslu a jejich hlavním odbytištěm jsou státy EU. Emisní limity nejsou ničím novým, ty dosavadní se výrobcům daří plnit. Všichni naši členové se na postupný nástup alternativních pohonů svědomitě připravují, ale na plánování a vývoj nových technologií potřebují čas a prostředky na výzkum a vývoj.
AutoSAP zároveň cílevědomě spolupracuje s vládou České republiky na tom, aby byly vytvořeny nezbytné podmínky pro nástup automobilů s alternativním pohonem. Má-li být tento přechod na ekologičtější vozy úspěšný, je třeba zajistit dostatečný komfort pro jejich budoucí uživatele, včetně včasného vybudování rozsáhlé servisní a dobíjecí infrastruktury.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva