Podnikatelská mise, která v Rusku doprovází prezidenta Miloše Zemana, pořádá 21. listopadu velké podnikatelské fórum za účasti prezidenta. České firmy na něm chtějí podepsat 13 kontraktů v hodnotě přes 20 miliard korun. Z automobilového průmyslu má největší plány Brisk Tábor.
Některé podniky mají již v Rusku rozjednané obchody a během mise by měly podepisovat smlouvy o spolupráci. Táborský Brisk by měl podepsat smlouvu o rozšíření investic mezi ním a vládou Samarské oblasti. Společnost loni zahájila výrobu zapalovacích svíček ve městě Toljatti. Za rok jich vyprodukovala a prodala téměř sedm milionů, mj. pro automobilky AvtoVAZ či Kamaz.
Firma Pragoimex by měla uzavřít smlouvu s Uralvagonzavodem o společné modernizaci českých tramvají ČKD T3 pro ruská města ve výrobním závodě v Jekatěrinburgu.
Ve dnech 23. a 24. listopadu navštíví podnikatelská delegace Jekatěrinburg, kde se bude rovněž konat česko-ruské podnikatelské fórum za účasti zástupců místních podniků.
Podnikatelské mise se zúčastní firmy například z oboru energetiky, strojírenství, zemědělství, potravinářství, výroby zemědělských a dopravních prostředků, ale i zástupci právních kanceláří, bankovního sektoru nebo lázeňství.
“Perspektivu dalšího rozvoje obchodních vztahů vidíme v posilování přímé spolupráce s průmyslově a ekonomicky vyspělými regiony Ruské federace. Kromě Moskvy, kam směřuje 40 procent českého vývozu, se jedná o Sverdlovskou oblast, Nižněnovgorodskou nebo republiku Tatarstán,” uvedl prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý.
Podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslava Hanáka Rusko bylo, je a bude zajímavé jak pro export, tak i pro finančně silné investory. “Vybudovat v Rusku své výrobní kapacity není tak složité, je to otázka finančních možností. Problémem ovšem je své výrobky na ruském trhu prodat. Ruský trh, obdobně jako český, je totiž naplněn zbožím z celého světa. Firmy, které budou chtít být na ruském trhu stabilní, budou muset vyrábět velmi kvalitní zboží,” dodal Hanák.
Export českých firem do Ruska letos meziročně stoupl od ledna do srpna o 14 procent na 54 miliard korun. Po letech propadů tak vývoz nabral růstový trend. Na celkovém českém exportu se ale Rusko podílí jen 1,9 procenta, naopak letos dál roste podíl EU a hlavně Německa. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.
Česko-ruské obchodně ekonomické vztahy negativně poznamenalo uvalení embarga v roce 2014 ze strany USA a EU vůči Rusku. Sankce se odrazily na prudkém poklesu českého exportu do země. Sankce nejvíce postihly vývoz obráběcích strojů. Poklesl také export zařízení pro energetiku, výrobků automobilového průmyslu, a i některých potravin. ČR nyní do Ruska nejvíce vyváží silniční vozidla, především automobily Škoda.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva