Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

SEAT zkrátil výrobu auta ze 40 na 16 hodin

Jaké jsou rozdíly mezi vozy SEAT ze 70 . let 20. století a současnými modely? Španělská automobilka porovnala model Mii a jeho dávného předchůdce SEAT 600, který letos slaví 60. výročí. Zde je šest hlavních rozdílů mezi oběma dobami, které vyžadovaly zcela odlišný styl řízení.

  1. Třikrát větší zavazadlový prostor: Prostor nebyl žádnou překážkou pro pětičlennou rodinu, aby se vydala do vysněné destinace včetně zavazadel na měsíční pobyt. Zavazadlový prostor v přídi modelu 600 měl objem 68,5 litru. Přestože jsou rozměry modelu Mii podobné, jeho zavazadlový prostor je s celkovým objemem 238 litrů třikrát větší a je umístěn vzadu, jako u většiny současných automobilů.

  2. Dveře, zavěšené vzadu: Jedním z charakteristických prvků prvních verzí tohoto vozu z 50. let je zavěšení dveří vzadu a jejich otvírání vpředu. Dalším prvkem výbavy tohoto modelu byla sedadla, která se svým designem a čalouněním podobala pohovce.

  3. Od výbavy postrádající bezpečnostní pásy k nejvyspělejším bezpečnostním systémům: První vozy SEAT 600 nebyly vybaveny bezpečnostními pásy, ani opěrkami hlavy. Se sedadly mělo kontakt pouze 40 % těla sedící osoby. Na druhé straně Mii disponuje nejen oběma uvedenými prvky, ale také čtyřmi airbagy a nejvyspělejšími bezpečnostními systémy a asistenty, jako je funkce nouzového brzdění City, která detekuje překážky a automaticky zabraňuje kolizím. Jedná se o techniku, která v době před více než půl stoletím vůbec neexistovala.

  4. Síla, kterou bylo nutné vynakládat na otáčení volantem: Zaparkování vozu 600 vyžadovalo při otáčení volantem silné paže. Byla to vyčerpávající činnost, zejména v létě, kdy jediným způsobem, jak se zchladit, bylo otevřít všechna okna, aby mohl do vozu proudit svěží vánek. Úplným opakem je řízení s elektromechanickým posilovačem v modelu Mii, s nímž je řízení plynulé a snadné. S klimatizací je navíc jízda mnohem komfortnější a příjemnější.

  5. Doba výroby se snížila ze 40 na 16 hodin: Modelu, jemuž se přezdívalo „Kulička“, bylo v letech 1957 až 1973 vyrobeno 800 000 vozů. Vzhledem k výraznému nárůstu poptávky po tomto modelu vzrostla v roce 1958 výroba šestinásobně. Výroba jednoho vozu trvala více než 40 hodin, zatímco Mii nebo jakýkoli jiný aktuální model vyžaduje v současnosti v průměru 16 hodin, přestože jsou moderní automobily mnohem složitější.

  6. Od automobilu, který postavil Španělsko na kola, k automobilu pro každodenní provoz: SEAT 600, uvedený na trh v roce 1957, odstartoval masivní rozšíření automobilů ve Španělsku. Zcela změnil mobilitu střední třídy a umožnil celým rodinám jezdit na dovolenou společně. SEAT Mii byl představen v roce 2011 jako městské vozidlo, s nímž je však možné podnikat také cesty na dlouhé vzdálenosti. Jeho spotřeba paliva je přitom téměř o polovinu nižší než u předchůdce: průměrná hodnota činí 4,5 l/100 km v porovnání se 7,8 až 8,0 l/100 km u modelu SEAT 600.

28.11.2017Autodealers

Informace odjinud

Modernizované Porsche Macan rozšiřuje nabídku. Opět nabídne šestiválec

Porsche Macan v rámci faceliftu zatím dorazilo jen ve formě čtyřválcového modelu. Nabídku nyní konečně opět doplňuje šestiválec.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Autopilot Tesly zvládne jezdit podle značek a proveze vás kruhovými objezdy

Stále kontroverzní autonomní režim jízdy vozů Tesla pojmenovaný Autopilot prodělá další vývoj. Nově dokáže vést auto podle dopravních značek a také kruhovými objezdy.
Celý článek na AUTO.CZ >>

A cenu pro nejzbytečnější patent vyhrává... Ford!

Ford se už v minulosti proslavil hodně netradičními patenty. Tady je ten nejnovější. Dostane se do výroby?
Celý článek na AUTO.CZ >>

V Rusku postavili klasický Ford Mustang. Elektrický, přirozeně...

Ford Mustang modelového roku 1967 posloužil za vzor pro projekt R67 ruské společnosti Aviar Motors. Ten spojuje styl druhé poloviny šedesátých let s moderním elektrickým pohonným systémem.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Vyzkoušeli jsme kurz bezpečné jízdy s elektromobilem. Víte, jaká jsou její specifika?

Na autodromu v Mostě jsme si vyzkoušeli specifika jízdy s elektromobilem. Ne každý řidič je na jejich charakteristické vlastnosti připraven.
Celý článek na AUTO.CZ >>

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v Kladně, je neustále na cestách po světě, nyní je na skok v Praze. Měli jsme unikátní možnost být u jeho instalace.
Celý článek na iDNES.cz >>

Škoda testuje nové městské SUV. Tohle jsou první záběry sériového Vision X!

Sériová verze letos odhaleného konceptu Škoda Vision X se začne prodávat v příštím roce. Auto už se pilně testuje!
Celý článek na AUTO.CZ >>

Bugatti Chiron nedorazí v otevřené verzi. Výrobce ji nepotřebuje

Předchůdce Chironu, Veyron, byl dostupný i v otevřené variantě. Aktuální bugattka si bude muset vystačit leda tak se střešním oknem.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Nový Passat se blíží: Přinese nové technologie a plug-in hybridní pohon

Testování nového Volkswagenu Passat se blíží do finále, odhalen bude už v příštím roce. Co od něj můžeme čekat?
Celý článek na e-flotila.cz >>

Nový Volkswagen Golf zachycen bez maskování v Africe

Premiéra osmé generace modelu Golf značky Volkswagen se očekává zhruba za rok, ale již nyní se mělo podařit natočit tuto novinku s minimálním maskováním při jejím testování v Africe.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Unikátní dobíjecí stanici mají v Husinci. Využívá i vodík

Novou dobíjecí stanici otevřela energetická společnost ČEZ ve spolupráci s Ústavem jaderného výzkumu. Sice není rychlodobíjecí, ale její technologie je v Česku zatím unikátní.
Celý článek na autonaelektrinu.cz >>

Před 150 lety v Londýně vyzkoušeli semafor, test ukončil až výbuch

První mechanický semafor v historii byl nainstalován před 150 lety, 10. prosince 1868, na křižovatce před sídlem britského parlamentu v Londýně. Zařízení přes den fungovalo podobně jako dnes železniční návěstidla, v noci pak využívalo plynových lamp s červeným a zeleným filtrem.
Celý článek na iDNES.cz >>

Jméno Countach pro úžasné Lamborghini prý vzniklo úplnou náhodou

Slovo „countach“ použité coby pojmenování Lamborghini znamená „radost ze života“, psaly někdejší tuzemské články, pojednávající o tomto voze. Ale je tomu skutečně tak?
Celý článek na AUTO.CZ >>

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.