Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

SEAT zkrátil výrobu auta ze 40 na 16 hodin

Jaké jsou rozdíly mezi vozy SEAT ze 70 . let 20. století a současnými modely? Španělská automobilka porovnala model Mii a jeho dávného předchůdce SEAT 600, který letos slaví 60. výročí. Zde je šest hlavních rozdílů mezi oběma dobami, které vyžadovaly zcela odlišný styl řízení.

  1. Třikrát větší zavazadlový prostor: Prostor nebyl žádnou překážkou pro pětičlennou rodinu, aby se vydala do vysněné destinace včetně zavazadel na měsíční pobyt. Zavazadlový prostor v přídi modelu 600 měl objem 68,5 litru. Přestože jsou rozměry modelu Mii podobné, jeho zavazadlový prostor je s celkovým objemem 238 litrů třikrát větší a je umístěn vzadu, jako u většiny současných automobilů.

  2. Dveře, zavěšené vzadu: Jedním z charakteristických prvků prvních verzí tohoto vozu z 50. let je zavěšení dveří vzadu a jejich otvírání vpředu. Dalším prvkem výbavy tohoto modelu byla sedadla, která se svým designem a čalouněním podobala pohovce.

  3. Od výbavy postrádající bezpečnostní pásy k nejvyspělejším bezpečnostním systémům: První vozy SEAT 600 nebyly vybaveny bezpečnostními pásy, ani opěrkami hlavy. Se sedadly mělo kontakt pouze 40 % těla sedící osoby. Na druhé straně Mii disponuje nejen oběma uvedenými prvky, ale také čtyřmi airbagy a nejvyspělejšími bezpečnostními systémy a asistenty, jako je funkce nouzového brzdění City, která detekuje překážky a automaticky zabraňuje kolizím. Jedná se o techniku, která v době před více než půl stoletím vůbec neexistovala.

  4. Síla, kterou bylo nutné vynakládat na otáčení volantem: Zaparkování vozu 600 vyžadovalo při otáčení volantem silné paže. Byla to vyčerpávající činnost, zejména v létě, kdy jediným způsobem, jak se zchladit, bylo otevřít všechna okna, aby mohl do vozu proudit svěží vánek. Úplným opakem je řízení s elektromechanickým posilovačem v modelu Mii, s nímž je řízení plynulé a snadné. S klimatizací je navíc jízda mnohem komfortnější a příjemnější.

  5. Doba výroby se snížila ze 40 na 16 hodin: Modelu, jemuž se přezdívalo „Kulička“, bylo v letech 1957 až 1973 vyrobeno 800 000 vozů. Vzhledem k výraznému nárůstu poptávky po tomto modelu vzrostla v roce 1958 výroba šestinásobně. Výroba jednoho vozu trvala více než 40 hodin, zatímco Mii nebo jakýkoli jiný aktuální model vyžaduje v současnosti v průměru 16 hodin, přestože jsou moderní automobily mnohem složitější.

  6. Od automobilu, který postavil Španělsko na kola, k automobilu pro každodenní provoz: SEAT 600, uvedený na trh v roce 1957, odstartoval masivní rozšíření automobilů ve Španělsku. Zcela změnil mobilitu střední třídy a umožnil celým rodinám jezdit na dovolenou společně. SEAT Mii byl představen v roce 2011 jako městské vozidlo, s nímž je však možné podnikat také cesty na dlouhé vzdálenosti. Jeho spotřeba paliva je přitom téměř o polovinu nižší než u předchůdce: průměrná hodnota činí 4,5 l/100 km v porovnání se 7,8 až 8,0 l/100 km u modelu SEAT 600.

28.11.2017Autodealers

Informace odjinud

Audi E-Tron GT má být výkonný sedan a kladivo na Teslu Model S

Představením čistě elektrického SUV to nekončí. Čtyři kruhy chystají pro příští roky smršť elektromobilů, přičemž další v pořadí je silná limuzína.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Peugeot chystá novou řadu sportovních modelů! Budou mít elektrifikovaný pohon

Francouzská automobilka mění plány. Místo rallycrossového šampionátu WRX se zaměří na produkci elektrifikovaných sportovních modelů.
Celý článek na AUTO.CZ >>

První elektrická Škoda se bude jmenovat Citigo e

Elektrická verze bratislavského minivozu Škoda Citigo se bude jmenovat Citigo e. Exkluzivní informaci získal redaktor webu Autonaelektřinu.cz přímo od vysoce postavených pracovníků technického vývoje mladoboleslavské automobilky.
Celý článek na autonaelektrinu.cz >>

Nové enduro Yamaha WR450F lze ladit prostřednictvím telefonu

Yamaha se u nové generace endura WR450F vydala stejným směrem jako v případě motokrosového speciálů YZ450F a nabízí jeho ladění prostřednictvím aplikace pro chytré telefony.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Šrotovné podle Volkswagenu: Nabízí prémii za výměnu starého dieselu

K sešrotování mohou zájemci odevzdat vozy s typem motoru, který plnil překonané evropské emisní normy Euro 1 až 4.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Závěr letního dlouhodobého testu – Peugeot 308 1.5 BlueHDi 96 kW MAN6

Vedle roční štace „medvídka“ nám o letních měsících dělal dlouhodobou společnost také Peugeot 308. S moderní dieselovou patnáctistovkou je to prima společník.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Elektrický Mercedes-Benz eActros zamířil do služeb TBS Transportbeton

Mercedes-Benz v rámci testování těžkých nákladních vozidel s čistě elektrickým pohonem u svých zákazníků dodal jeden exemplář modelu eActros s nástavbou pro přepravu popílku.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější motocykl potom musíme označit Jawu 250 zvanou Pérák.
Celý článek na iDNES.cz >>

Automobilky drží na skladě víc aut než obvykle, levnější však nebudou

Nadprůměrné letní registrace většiny automobilek a plné odstavné plochy nových aut po celém Česku svádějí k úvaze, že až se dostanou na trh, budou výrazně levnější. Tak jednoduché to však není, přesto se zajímavé nabídky dají najít a zákazník by z toho mohl těžit. Na plošné masivní slevy však zapomeňte.
Celý článek na iDNES.cz >>

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Volkswagen chce svými světly promítat hologramy na vozovku

Volkswagen vyvíjí inovativní osvětlovací techniku, která zvýší úroveň bezpečnosti. Chce na silnici promítat některé informace, třeba jízdní pruhy ve zúženém úseku nebo výstražná upozornění na konci kolony.
Celý článek na e-flotila.cz >>

Řidiči až příliš spoléhají na semi-autonomní řízení, automobilky od používání tohoto názvu ustupují

Britská společnost Thatcham ve své nové studii zjistila, že asistenční systémy, které automobilky často označují jako semi- nebo poloautonomní řízení způsobují mezi řidiči zmatek. Mnoho z nich se domnívá, že budou řídit za ně, a nevěnují tolik pozornosti jízdě, což způsobuje nehody.
Celý článek na e-flotila.cz >>

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.