Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

SEAT zkrátil výrobu auta ze 40 na 16 hodin

Jaké jsou rozdíly mezi vozy SEAT ze 70 . let 20. století a současnými modely? Španělská automobilka porovnala model Mii a jeho dávného předchůdce SEAT 600, který letos slaví 60. výročí. Zde je šest hlavních rozdílů mezi oběma dobami, které vyžadovaly zcela odlišný styl řízení.

  1. Třikrát větší zavazadlový prostor: Prostor nebyl žádnou překážkou pro pětičlennou rodinu, aby se vydala do vysněné destinace včetně zavazadel na měsíční pobyt. Zavazadlový prostor v přídi modelu 600 měl objem 68,5 litru. Přestože jsou rozměry modelu Mii podobné, jeho zavazadlový prostor je s celkovým objemem 238 litrů třikrát větší a je umístěn vzadu, jako u většiny současných automobilů.

  2. Dveře, zavěšené vzadu: Jedním z charakteristických prvků prvních verzí tohoto vozu z 50. let je zavěšení dveří vzadu a jejich otvírání vpředu. Dalším prvkem výbavy tohoto modelu byla sedadla, která se svým designem a čalouněním podobala pohovce.

  3. Od výbavy postrádající bezpečnostní pásy k nejvyspělejším bezpečnostním systémům: První vozy SEAT 600 nebyly vybaveny bezpečnostními pásy, ani opěrkami hlavy. Se sedadly mělo kontakt pouze 40 % těla sedící osoby. Na druhé straně Mii disponuje nejen oběma uvedenými prvky, ale také čtyřmi airbagy a nejvyspělejšími bezpečnostními systémy a asistenty, jako je funkce nouzového brzdění City, která detekuje překážky a automaticky zabraňuje kolizím. Jedná se o techniku, která v době před více než půl stoletím vůbec neexistovala.

  4. Síla, kterou bylo nutné vynakládat na otáčení volantem: Zaparkování vozu 600 vyžadovalo při otáčení volantem silné paže. Byla to vyčerpávající činnost, zejména v létě, kdy jediným způsobem, jak se zchladit, bylo otevřít všechna okna, aby mohl do vozu proudit svěží vánek. Úplným opakem je řízení s elektromechanickým posilovačem v modelu Mii, s nímž je řízení plynulé a snadné. S klimatizací je navíc jízda mnohem komfortnější a příjemnější.

  5. Doba výroby se snížila ze 40 na 16 hodin: Modelu, jemuž se přezdívalo „Kulička“, bylo v letech 1957 až 1973 vyrobeno 800 000 vozů. Vzhledem k výraznému nárůstu poptávky po tomto modelu vzrostla v roce 1958 výroba šestinásobně. Výroba jednoho vozu trvala více než 40 hodin, zatímco Mii nebo jakýkoli jiný aktuální model vyžaduje v současnosti v průměru 16 hodin, přestože jsou moderní automobily mnohem složitější.

  6. Od automobilu, který postavil Španělsko na kola, k automobilu pro každodenní provoz: SEAT 600, uvedený na trh v roce 1957, odstartoval masivní rozšíření automobilů ve Španělsku. Zcela změnil mobilitu střední třídy a umožnil celým rodinám jezdit na dovolenou společně. SEAT Mii byl představen v roce 2011 jako městské vozidlo, s nímž je však možné podnikat také cesty na dlouhé vzdálenosti. Jeho spotřeba paliva je přitom téměř o polovinu nižší než u předchůdce: průměrná hodnota činí 4,5 l/100 km v porovnání se 7,8 až 8,0 l/100 km u modelu SEAT 600.

28.11.2017Autodealers

Informace odjinud

Auta na vodík to mají asi spočítané. V USA je nikdo nechce

Prodeje aut s palivovými články na vodík ve Spojených státech za první letošní čtvrtletí spadly o hrozivých 70 procent. Alternativě ke klasickým bateriovým elektromobilům proto v osobácích asi zvoní umíráček.
auto.cz

Alfa Romeo Milano přežila jen pár dní. Jaké hrátky se jmény byly v minulosti?

Přejmenování nového malého crossoveru od Alfy není jedinou takovouto událostí z posledních let. Také nový Fiat Panda se měl jmenovat jinak. A víte, jak se Hyundai Kona jmenuje v Portugalsku?
auto.cz

Festival firemní mobility Toyota & Lexus: Hradec hřmí motory aut!

Na letišti v Hradci Králové vrcholí I. ročník Festivalu firemní mobility Toyoty a Lexusu. Na ploše si můžete prolézt na dvě stovky aut, přes sedmdesát jich lidé už dva dny prohánějí na okruhu, v provozu i v terénu. Byli jsme se podívat, jak to celé vypadá.
auto.cz

Před startem Chorvatské rallye: Toyota chce ukázat svoji sílu

Automobilový jezdec Thierry Neuville z Belgie bude v nadcházející Chorvatské rallye hájit vedení v průběžném pořadí mistrovství světa. Tovární jezdec Hyundaie má v čele náskok šesti bodů na Velšana Elfyna Evanse, který byl na specifické asfaltové soutěži nejrychlejší minulý rok.
auto.cz

Nový Citroën C3 Aircross je stále levný a malý. Přesto uveze až sedm lidí

Francouzská automobilka představila crossoverovou alternativu k běžnému C3. Novinkou je až sedmimístná karoserie, která je u menších modelů stále raritou. Vedle elektrické verze se dočkáme i spalovací klasiky.
auto.cz

Nová Mazda CX-80 oficiálně: Vlajková loď značky je prodloužená CX-60

Nový vrchol japonské automobilky se konečně představuje. Největší Mazda CX-80 je prodlouženým modelem CX-60 a bude se prodávat s benzinovým plug-in hybridem i turbodieselem.  
auto.cz

Kolaps přenosové sítě? Nejen v Německu je k tomu i kvůli ekologii blízko

Vzestup obnovitelných zdrojů, tepelných čerpadel a elektromobilů ohrožuje nejen evropskou přenosovou síť. V některých německých městech je ke kolapsu už jen krůček.
auto.cz

Nissan plánuje pevný elektrolyt a „gigalití“, chce tak zlevnit elektromobily

Baterie s pevným elektrolytem chce Nissan začít vyrábět v příštím roce a o tři roky později je chrlit ve velkém. Snížit cenu elektromobilů však mají i další opatření.
auto.cz

Nejprodávanější čínská auta v Evropě: Ofenzíva se zatím nekoná

Data za první dva letošní měsíce ukazují, že ze všech čínských automobilek se v Evropě daří zatím pouze zavedenému MG. Ostatní značky paběrkují.
auto.cz

Nový Volkswagen Passat sedan opravdu bude! Vypadá jako náš návrh

Tříprostorová verze nové generace modelu Passat se nakonec skutečně představí. V Evropě si ovšem o ní můžeme nechat jen zdát, tady frčí hlavně kombíky.
auto.cz

Může MPV z Číny nahradit milovaný VW Sharan? Zkusili jsme Dongfeng U-Tour!

Zatímco se všechny západní automobilky mohou přetrhnout, aby uvedly co nejvíce SUV, v Číně stále velmi úspěšně bojují i klasická MPV. A to i se spalovacími motory bez jakékoliv elektrické podpory.
auto.cz

Alfa Romeo už přemýšlí nad nástupcem 33 Stradale. Ve vývoji pomůžou opět i zákazníci

Uvidíme, zda budou mít významní klienti značky opět slovo i ve výběru pohonného ústrojí.
auto.cz

Tvůrce off-roadů Rezvani uvádí poctu závodnímu Porsche 935. Chce vyrobit 50 kusů

Silniční nebo okruhová specifikace? Všechno závisí na přání zákazníka. Technika přestavby totiž může vycházet z třech různých verzí 911.
auto.cz

Nové Maserati GranCabrio Folgore oficiálně: Má 830 koní a zvládne 290 km/h!

Italská značka dále rozšiřuje svou nabídku čistě elektrických modelů. Podle plánu tak nasadila baterky i do svého nejnovějšího kabrioletu.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Renault předvedl v Praze Scénic E-Tech

Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.

Celý článek

Vláda si brousí zuby na další gigafactory

Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.

Celý článek

Manažerské změny ve Volkswagen FS

Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.

Celý článek

Gigafactory VW v Líních nebude

Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Toyota Kolín plánuje nulové emise při výrobě aut

Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.

Celý článek

Ministři testují vodíkovou Toyotu Mirai

Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.