Jury odborné ankety COTY (Car of the Year) zveřejnila sedm automobilových novinek, jež se utkají o prestižní titul COTY 2018. Letošní ročník ankety evropský Vůz roku 2018 (COTY) tedy zná své favority!
Loňský ročník COTY vyhrál Peugeot 3008, předloňský pak Opel Astra. Vítězný typ, jenž se bude v následujícím roce moci honosit titulem evropský Vůz roku 2018 (COTY), bude zveřejněn i tentokrát ve Švýcarsku na slavnostním ceremoniálu předcházejícím zahájení Ženevského autosalonu 2018.
Krátce před volbou si všech sedm typů budeme moci ještě porovnat při jejich společných zkouškách na testovací trati CERAM v Mortefontaine. Sedmička finalistů vzešla z oficiálního seznamu COTY 2017 obsahujícího 37 novinek, odpovídajících všem požadavkům pro zařazení do letošního ročníku.
Anketa Vůz roku (COTY) běží nepřetržitě již od roku 1964 a v průběhu dekád si vydobyla pověst nejvýznamnější soutěže svého druhu na světě, přičemž její zásadní devízou zůstává její naprostá a v konfrontaci s jinými anketami podobného typu neproniknutelná nezávislost na automobilkách či jiných komerčních subjektech. Mezinárodní jury této soutěže je složena z 59 odborných motoristických novinářů z 23 evropských zemí (větší země mají více porotců s ohledem na velikost svého trhu).
V této společnosti tradičně zastupuje Českou republiku šéfredaktor magazínu Automobil. Do roku 2000 jím byl Milan Jozíf a do ročníku 2015 pak Tomáš Hyan. Z jeho rukou převzal exkluzivní členství v této porotě autor článku, Jiří Duchoň, od 1. dubna 2016 šéfredaktor Automobilu.
Finalisté pro volbu COTY 2018 (v abecedním pořadí)
Alfa Romeo Stelvio
Audi A8
BMW řady 5
Citroën C3 Aircross
Kia Stinger
Seat Ibiza
Volvo XC40
01.12.2017Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva