Od ledna 2018 začne platit přísnější režim pro stanice měření emisí. Podobně jako na STK se i na emisích bude nyní auto fotografovat a data se budou posílat online do databáze ministerstva dopravy.
MDČR si od toho slibuje eliminaci podvodů. Fotodokumentace má posloužit jako důkaz, že auto na emisích opravdu bylo. A protože se i tady bude fotit tachometr, má to sloužit jako další kontrola, jestli se nestáčí. Ministerstvo tvrdí, že dodatečné focení neprotáhne dobu měření.
Systém měl už původně fungovat od 1. prosince, ale jak informuje iRozhlas.cz, potíže se zaváděním potřebného vybavení a softwaru ve stanicích měření emisí donutily ministerstvo posunout povinný start až na 1. ledna 2018.
Hlavní změnou však není samotné focení aut, ale to, že naměřená data se budou rovnou online přiřazovat k měřenému autu. Technik už nebude moci data ručně přepisovat do protokolu. Podle MDČR se tak už nemůže stát, že by technik data pro následný protokol upravil.
Ministerstvo si od toho slibuje, že majitelé aut, která emisním normám nevyhovují, nebudou objíždět SME v okolí, dokud „to někde nedostanou“. Ministerstvo už totiž bude mít záznam o tom, že ke konkrétnímu autu byl vystaven nevyhovující protokol.
Do systému se podle informací ministerstva přihlásila jen zatím necelá tisícovka SME. Jejich počet stát, na rozdíl od STK, nereguluje. Ministerstvo také připouští, že s novým systémem možná řada stanic skončí. Pokud SME nebude mít od 1. ledna 2018 funkční nový systém, nebude již moci nadále poskytovat služby, respektive protokoly vystavené touto stanicí nebudou platné.
12.12.2017Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva