V Německu se denně „stěhuje“ za prací 18,4 milionu lidí a trend je stoupající. Jestliže u našich západních sousedů dosahuje počet těch, kdo se denně přesouvají, celkem 59,4 %, pak u nás je toto číslo přece jen nižší. Odhad hovoří asi o 40 a více procentech, uvedl ÚAMK.
Prezident ÚAMK Oldřich Vaníček k tomu dodává: “Základní důvody jsou tři. Jednak je to růst satelitních městeček kolem velkých měst po celé České republice. To nutí jejich obyvatele denně dojíždět za prací, o víkendech za nákupy či kulturou. Jedná se o stovky tisíc lidí. Druhým významným důvodem, i přes vysokou zaměstnanost v ČR, je nezbytné dojíždění za prací. Trend, na který si Češi pomalu, ale přeci jen zvykají. No, a třetím je stále vyšší odtržení malých míst od běžného života. Na vesnicích a malých městech mizí pošty, obchody, kina, úřady, pobočky bank… Což nutí jejich obyvatele dojíždět za tím vším do bližších nebo vzdálenějších větších míst.”
Proto je podle odhadů ÚAMK dokonce vyšší procentuální nárůst dojíždějících v ČR než v Německu. Tam meziročně vzrostl o 2 %.
S vyšším počtem dojíždějících roste úměrně i další veličina – doba dojezdu. Přitom je známo, že je-li doba každodenního dojezdu delší, doprovází řidiče zdravotní rizika.
Nejčastější jde o: poruchy spánku, hypertenze, bolesti zad a bolesti hlavy. Dnes je velká část postižena „dvojmo“, což ovlivňuje zatěžovaná psychika, daná kapacitou silnic, agresivitou řidičů a podobně. Celou situaci doprovází i rostoucí vzdálenost dojíždění. Průměrný dojezd v Německu v roce 1999 činil 14, 59 km, v loňském roce to už bylo 16,91 km.
Ovšem 68 procent všech pracovníků v loňském roce najelo v Německu autem do práce mnohem více, a to 25 až 50 kilometrů. Takže podle výpočtu, který provedl ADAC, sesterský klub ÚAMK, průměrná obsazenost osobních aut činí pouhé 1,18 osoby.
Jak uvádějí odborníci ÚAMK je zřejmé i pro Česko, že budoucnost je kromě jiného ve sdílení automobilů. Přínos z tohoto systému bude představovat nejen zlevnění dopravy, snížení počtu automobilů na silnicích, ale i nižší znečištění ovzduší, snížení hluku a podobně.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva