Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) vyhlásilo firmy, které v rámci ankety Auto roku 2018 v České republice získaly právo používat prestižní označení „Dodavatel pro Auto roku 2018 v České republice“.
Díly tuzemských firem přitom nese nejen vítězný vůz Škoda Karoq, ale řada z nich je součástí všech pěti automobilů, které letos postoupily do finále soutěže. Přihlášené firmy AutoSAP dodávají díly i do převážné většiny všech 34 nominovaných vozů.
Autem roku 2018 v ČR se stal vůz Škoda Karoq, prestižní označení „Dodavatel pro Auto roku 2018 v České republice“ tak získávají firmy:
A.RAYMOND JABLONEC s.r.o.
Benteler Automotive Rumburk s.r.o.
BOS Automotive Products CZ s.r.o.
BRANO GROUP, a.s.
BRISK Tábor a.s.
D R U P O L, výrobní družstvo
Fehrer Bohemia s.r.o.
Gumárny Zubří, akciová společnost
GUMOTEX, akciová společnost
HP-Pelzer s.r.o.
KAMAX s.r.o.
KARSIT HOLDING, s.r.o.
KLEIN automotive s.r.o.
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.
MUBEA – HZP s.r.o.
PLASTIKA a.s.
Saar Gummi Czech s.r.o.
Tawesco s.r.o.
TRW Automotive Czech s.r.o.
Varroc Lighting Systems, s.r.o.
ZPV Rožnov, s.r.o.
Výkonný ředitel AutoSAP Zdeněk Petzl k tomu řekl:
„Rád bych především pogratuloval všem, kteří stojí za úspěchem vítězného vozu. Jeho výrobce, ŠKODA AUTO, je významným členem našeho sdružení stejně jako 21 firem, které do Škoda Karoq dodávají své komponenty. Anketa dodavatelů pro auta nominovaná do této soutěže i letos ukázala, jak významné mají dodavatelé zastoupení prostřednictvím své produkce v osobních automobilech nejprestižnějších světových značek, vyráběných na celém světě. Je zcela přirozené, že právě u domácího výrobce je toto zastoupení nejvyšší.“
Sdružení automobilového průmyslu bylo i letos tradičním partnerem ankety Auto roku 2018 v České republice a zároveň vyhlašovatelem doprovodné akce Dodavatel pro Auto roku 2018. Letos se do ní zapojily tři desítky členských firem AutoSAP. 24. ročník soutěže umožnil dodavatelům automobilového průmyslu představit svoje produkty, které se uplatnily ve vozech přihlášených do soutěže.
Konkrétní příklady dodavatelů pro Škodu Karoq a jimi dodávaných dílů:
BRISK Tábor do oceněného vozu dodává snímač otáček vačkové hřídele (ten Brisk dodává do všech koncernových motorů VW 1,5 TSI). Dále snímač otáček klikové hřídele (dodávané do všech koncernových motorů VW 1,6 a 2,0 diesel). U obou typů se jedná o snímače vyráběné výhradně pro VW motory dle specifikace zákazníka. V roce 2017 bylo celkem vyrobeno 4 miliony kusů těchto snímačů pro VW, Audi, Škoda, Bentley, Seat.
ZPV Rožnov na model Škoda Karoq dodává jak sériové textilní koberce, tak i kompletní sortiment originálního příslušenství, včetně TPE a kufrových koberců. Také je dodavatelem speciálního rozkládacího oboustranného řešení pro zavazadlový prostor.
Koyo Bearings, olomoucká firma, do spojky vítězné škodovky dodává ložiska. Spojka je součástí 7stupňové automatické převodovky DSG. Titul Dodavatel pro Auto roku získala firma za svou 17letou existenci již potřetí. „Díl, který dodáváme do koncernu Volkswagen a také do nové Škody Karoq, vyrábíme v objemu 508 000 kusů ročně, přičemž v následujících letech plánujeme další růst produkce. Jsme hrdí, že je v Autě roku opět naše stopa,“ říká k zisku titulu ředitel moravského závodu Petr Novák. Mimo vítězného Karoqu a dalších modelů stejné značky vybavuje Koyo spojkovými ložisky také značky Seat, Volkswagen a Audi.
09.01.2018Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva