I v tomto roce se školáci a předškoláci dozvědí, jak se chovat bezpečně v silničním provozu – začíná totiž další ročník projektu Rozhlédni se! V rámci prvního kola instruktoři navštívili školy na severu Čech a dětem interaktivní formou vysvětlili pravidla silničního provozu a zásady bezpečného chování.
Projekt organizuje Nadační fond Kolečko, generálním partnerem projektu je stavební Skupina EUROVIA CS.
První zastávkou v letošním ročníku Rozhlédni se! byly školy ZŠ Straškov Vodochody a ZŠ Černuc. Zde se děti již na počátku února dozvěděli, kdy se mají rozhlédnout, připoutat nebo nasadit helmu. Projektem v uvedených školách prošlo celkem 136 dětí. A další školy budou následovat.
„Děti si na školeních interaktivní formou vyzkouší reálné situace, které mohou v silničním provozu nastat. Věříme, že je to nejlepší způsob, jak je na ně připravit a předejít nebezpečí, které jim v silničním provozu může hrozit,“ uvedla Linda Jandová, předsedkyně správní rady Nadačního fondu Kolečko, který celorepublikový program organizuje.
V uplynulém roce se podařilo proškolit 2,5 tisíce dětí a od založení projektu přes 11 tisíc. „Jsme společnost, která patří mezi přední subjekty působící v oblasti dopravního stavitelství. Záleží nám na tom, aby naše projekty přinášely radost jejím uživatelům. Mezi ně samozřejmě patří i děti a jejich bezpečnost je pro nás zásadní. Podporovat projekt, který efektivní formou předchází nebezpečí v silničním provozu, jde tedy ruku v ruce s naší filosofií. Každý rok se potvrzuje, že školení mají smysl – nejen, že děti baví, ale odnesou si z nich i zásadní informace, které si díky praktickému nácviku zapamatují,“ dodává Iveta Štočková, tisková mluvčí EUROVIA CS.
„Primární prevence dětských úrazů je nesmírně důležitá a pomohla za několik posledních desetiletí snížit počet dětí zemřelých na úraz o více než polovinu. Spolu s primární prevencí pomáhá tomuto pozitivnímu trendu také zvýšení kvality péče o poraněné děti a centralizace závažných úrazů do dětských traumacenter. Nadační fond Kolečko je unikátní v tom, že pojal angažovanost v boji proti dětským úrazům a jejich následkům komplexně. Mimo ohromného množství dětí, proškolených v preventivním programu Rozhlédni se, podporuje celou síť osmi Center dětské traumatologie sponzorováním jejich přístrojového vybavení“, uvedl profesor Petr Havránek, přednosta Kliniky dětské chirurgie a traumatologie 3. LF UK a Thomayerovy nemocnice a přednosta dětského traumacentra s pražské Krči.
V rámci programu Rozhlédni se! se žáci při interaktivních trénincích učí, jak se mají bezpečně pohybovat v silničním provozu, ať už jako chodci, na kole či na bruslích nebo jako spolujezdci v autě. Rozhlédni se! staví svá školení na šesti základních pravidlech správného chování při pohybu na silnici: Rozhlédni se!, Připoutej se!, Buď vidět!, Pomáhej!, Chraň se! a Poznávej dopravní značky.
Mezi zapojenými byly v roce 2017 školy z následujících měst:
Praha, Mladá Boleslav, Dolní Bousov, Janov nad Nisou, Josefův důl, Šternberk, Újezd u Brna, Zlín, Bolešiny u Klatov, Hradec Králové, Brno, Louny, Ústí nad Labem, Pačejov, Chanovice, Řenče a Dolní Lukavice.
Celkem bylo v roce 2017 proškoleno 2521 dětí.
Akce Rozhlédni se! má celorepublikový charakter a postupně navštěvuje regiony v celé České republice. Zaměřuje se na děti od 6 do 10 let, které interaktivní formou učí bezpečnému pohybu v silničním provozu. Projekt přináší Nadační fond Kolečko. Generálním partnerem projektu je od jeho začátku EUROVIA CS, a.s. Celý projekt běží ve spolupráci s Muzeem Policie ČR.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva