Je palivová nádrž na CNG stejně bezpečná jako nádrž benzínového či naftového automobilu? Otázku zodpovídá odborník na CNG ze SEATu Andrew Shepherd, který vyvrací některé mylné představy o těchto vozech.
„CNG je zcela bezpečný pohon. Nádrže na stlačený zemní plyn jsou zkonstruovány, vyráběny a homologovány v souladu s nejpřísnějšími průmyslovými normami,“ zdůrazňuje Shepherd a dodává, že tyto nádrže na zemní plyn „jsou vybaveny bezpečnostním ventilem, který v nepravděpodobném případě požáru vypouští plyn do okolí bezpečným a kontrolovaným způsobem, aby se zabránilo jakémukoli ohrožení vozidla“.
U komponentů byla navíc testována jejich odolnost „vůči extrémním podmínkám. Tlak v palivové nádrži dosahuje maximální hodnoty 200 barů, konstrukčně však nádrž odolá tlaku více než dvojnásobnému“. Shepherd uvádí na míru také další mýtus, podle něhož může zemní plyn zmrznout.
“To je nemožné, protože ke zkapalnění zemního plynu by došlo až při poklesu venkovních teplot na méně než 160 stupňů pod nulou,“ tvrdí Shepherd.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva