Jedním z nadějných opatření, jak citelně snížit počty zbytečně zemřelých, je veřejný systém tísňového volání eCall.
„V městských oblastech by měl snížit dobu příjezdu záchranářů na místo neštěstí až o 40 % a ve venkovských oblastech dokonce o polovinu. To by mělo snížit počty obětí nehod o 4 % a počty těžce zraněných o 6 %. Navíc včasné nahlášení vzniku dopravních nehod napomůže snížit náklady spojené s výskytem dopravních kongescí, a to o 3 až 17 %,“ uvádí Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Systém bude povinně instalován od 31. března letošního roku do všech nových typů osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel (o celkové hmotnosti do 3 500 kg). K plnému rozšíření služby systému eCall do všech vozidel obou kategorií bude docházet pozvolna, u typů vozidel, které budou schváleny před 31. březnem 2018, existuje možnost dovybavit je tímto systémem na základě dobrovolnosti. Cena instalace systému do vozidla nebude podle Evropské komise stát více než 100 eur, při masivnějším rozšíření bude postupně klesat. „O pomoc si automobil vybavený systémem eCall zavolá automaticky. Nicméně jeho řidič může přivolat pomoc i jiným motoristům, jejichž vozidlo není automatickým tísňovým voláním vybaveno, ale také zraněným cyklistům nebo chodcům. Systém totiž může být aktivován i manuálně, stisknutím tlačítka SOS na palubní desce, což zajistí propojení s dispečinkem tísňového volání a nahlášení celé události,“ upřesňuje Roman Budský.
Systém bude jako veřejná služba tísňového volání v rámci celé Evropské unie zdarma. Organizace činnosti systému tísňových služeb zůstává plně v pravomoci jednotlivých členských států. Odhadované náklady na modernizaci center tísňového volání činí v průměru cca 1,1 milionu eur na členský stát. Dá se očekávat, že volání ze systému eCall budou přijímána ve stávajících centrech tísňového volání. Nárůst provozních nákladů spojených se zaváděním nového systému eCall by tak měl být marginální.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva