Evropský závod Kia Motors, jenž v roce 2006 zahájil výrobu ve slovenské Žilině, oslavil tři miliony vyrobených automobilů. Vozem s pořadovým číslem tři miliony, který právě sjel z výrobní linky, byl model cee’d.
Konkrétně jde o bílý pětidveřový hatchback ve výbavě GT Line, vyrobený pro zákazníka z Islandu. Pohání jej motor 1,0 litru T-GDi (zkr. Turbo Gasoline-Direct injection – přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním).
V závodu společnosti Kia Motors Slovakia bylo v roce 2017 vyrobeno 335 600 vozidel a 539 987 motorů, které putovaly do více než 80 zemí celého světa. Nejoblíbenějším motorem byl vloni naftový agregát 1,7 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection – rozvod paliva typu Common Rail, přímé vstřikování).
Ze Žiliny pocházejí hned tři modely z evropské nabídky automobilky Kia – oblíbená modelová řada Kia cee’d (pětidveřový hatchback cee’d, kombi Sportswagon a třídveřový pro_cee’d), mimořádně oblíbené SUV Kia Sportage a kompaktní MPV Kia Venga.
Od května 2013 se v závodu Kia Motors Slovakia vyrábějí první sportovně zaměřené modely značky Kia určené pro Evropu, vysoce výkonné vozy cee’d GT a pro_cee’d GT. Modely Kia původem z Evropy úhrnem tvoří bezmála 50 % celkových evropských prodejů této automobilky.
Evropská výrobní základna Kia si díky velmi kvalitním vozům vybudovala solidní pověst, a významně tak přispívá ke schopnosti značky poskytovat jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km). Tato jedinečná záruka se standardně vztahuje na všechny vozy Kia prodávané v Evropě.
Evropská výroba dvou nejprodávanějších modelů
Modelová řada Kia cee’d – vozy navržené, zkonstruované a vyráběné výhradně v Evropě pro evropské zákazníky – od spuštění sériové výroby tvoří bezmála polovinu celkové výroby žilinského závodu. Kia doposud vyrobila téměř 1,3 milionu vozidel s označením cee’d.
Závod od svého spuštění v roce 2006 vyrobil 646 300 vozů cee’d první generace. V roce 2012 se představila druhá generace tohoto modelu, přičemž výroba tentokrát dosáhla objemu 647 700 vozidel. Ve druhém čtvrtletí 2018 se uvede model Ceed třetí generace, na jehož výrobu se závod nyní připravuje. Podobně jako u předchůdců se bude nový model vyrábět výhradně v Evropě pro evropské zákazníky.
V žilinském závodu se vyráběly již tři generace kompaktního SUV Kia Sportage, počínaje modelem druhé generace, jehož výroba zde byla zahájena v roce 2007. Od té doby z výrobních linek závodu sjelo bezmála 1,4 milionu kusů modelu Sportage, z toho 104 500 vozidel druhé generace a 797 500 vozidel třetí generace, resp. 492 000 kusů současného modelu, jehož výroba byla spuštěna koncem roku 2015.
Výroba motorů – přes čtyři miliony jednotek ze Žiliny
V žilinském závodu se vyrábějí nejen nejoblíbenější evropské modely značky Kia, ale též motory pro osobní automobily. Díky dvěma motorárnám v prostorách závodu zde automobilka dokázala od roku 2006 vyrobit více než čtyři miliony pohonných jednotek.
Závod společnosti Kia Motors Slovakia odpovídá za výrobu celé řady benzínových a naftových motorů (benzínové: 1,4 litru MPI, 1,6 litru GDI, resp. 1,6 litru T-GDI o výkonu 204 k – pro modely GT; naftové: 1,4 litru, 1,6 litru a 1,7 litru CRDi a 2,0 litru ‘R’). V uvedeném závodu se též vyrábí nový naftový motor Kia ‘U3’ 1,6 litru s nízkou spotřebou paliva, který v příštích letech uvidíme v řadě různých vozidel, včetně nového modelu Kia Ceed třetí generace.
Společensko-hospodářský přínos automobilky Kia v Evropě
Nová zpráva zveřejněná přední evropskou ekonomickou poradenskou agenturou London Economics (The economic and societal benefits deriving from the presence of Kia in Europe) z roku 2017 poukázala na širší roli, kterou Kia Motors hraje v rámci celého kontinentu.
Kia je pro Evropu zdrojem čistých ekonomických přínosů: V roce 2016 Kia odvedla evropským zemím na daních úhrnem 1,2 mld. eur v podobě daní z příjmu, celních poplatků a daní z prodeje. V rámci průběžného rozšiřování výroby v rámci žilinského závodu pak Kia Motors Slovakia nakoupila plných 73 procent dodávek v objemu 3.8 mld. eur od evropských dodavatelů.
Uvedená studie též uvádí, že díky přítomnosti značky v Evropě zde vzniklo na 184 386 pracovních míst, ať již přímých nebo nepřímých v rámci dodavatelského řetězce a prodejních i distribučních kanálů. V samotném žilinském závodu vzniklo 15 tisíc přímých a nepřímých pracovních míst.
27.03.2018Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva