Systémy podobné současnému eCallu se v Evropě vyvíjejí už několik desítek let. První vývoj v Československu se odehrál dokonce už v 70. letech.
V Československu již v roce 1976 vyvinuli obdobu, která ovšem tehdy ještě fungovala na principu rádiového vysílání. V devadesátých letech potom firma Bosch patentovala systém automatického tísňového volání z havarovaného automobilu.
Po řadě odkladů se nakonec Evropská unie sjednotila na povinném zavedení a termínu spuštění systému eCall od 1. dubna 2018. Mezitím se už ale příslušný modul v interiérech vozů některých značek objevil již dlouho před tímto stanoveným datem.
K pionýrům v této oblasti patřily například BMW, Volvo, Citroën a Peugeot, před termínem se objevil také ve Škodě Kodiaq a Superb. Nyní už mohou mít příslušné červené tlačítko s telefonkem všechny typy vozů Škoda s výjimkou Citigo, tam jde ovšem zatím o volitelnou výbavu.