Celkové tržby za měsíc únor byly v ČR meziročně vyšší o 2,3 %, oproti lednu ale stagnovaly. Největší vliv na pokles celkových tržeb měly slabé výsledky prodejců automobilů, kterým tržby meziročně poklesly o 6,1 %, uvedla ve své analýze Raiffeisenbank.
Prodeje i výroba motorových vozidel v naší zemi jdou ruku v ruce s vývojem hospodářského cyklu celé ekonomiky, a tak s pomalým sestupem z vrcholu cyklu dochází i na mírné zpomalení prozatím prudké expanze domácího automobilového průmyslu. Poptávka po autech na domácím trhu se blíží k naplnění. Útěchou pro výrobce aut může být fakt, že poptávka ze zahraničí zřejmě poroste o nějakou dobu déle než u nás.
Kromě dealerů automobilů prodeje ostatním obchodníkům posílily, především z obchodu přes internet, nebo s elektronikou. Díky pokračující nízké nezaměstnanosti a kvapnému růstu reálných mezd se většina obchodníků s příchodem jara může těšit na přece jen na vyšší tržby. V letošním roce předpokládáme průměrný růst tržeb kolem 7 %, což oproti loňskému roku by bylo zrychlení o 2,5 p.b.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva