Generální tajemník Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) Erik Jonnaert se chystá do Prahy na vrcholnou schůzku představitelů automobilového průmyslu středoevropských zemí.
V pátek vystoupí na V4 Automotive Summitu v Kaiserštejnském paláci, kde se bude jednat o připravovaných regulacích emisí CO2 z budoucích osobních automobilů a o nástupu čisté mobility. Země Vishegrádské skupiny chtějí na konferenci bok po boku deklarovat svá stanoviska k projednávané evropské legislativě a projednat souvislosti, které mohou ovlivnit konkurenceschopnost autoprůmyslu v regionu.
Belgičan Erik Jonnaert je nástupcem dlouholetého generálního tajemníka ACEA, Čecha Ivana Hodače, který bude páteční summit v Praze moderovat. Pozváni jsou zástupci národních asociací automobilového průmyslu, vlád zemí V4, evropští poslanci, diplomaté a představitelé vybraných firem a zapojených sektorů. Jednání se má především zabývat možnými dopady nových emisních limitů na automobilový průmysl střední Evropy po roce 2020.
Panelisté se mají také zabývat souvislostmi nástupu čisté mobility, především rozvoji dobíjecí infrastruktury a vytváření pobídek pro nákup vozidel s nízkými emisemi. AutoSAP už dříve deklaroval, že vítá veškeré efektivní a ekonomicky realizovatelné aktivity, vedoucí k co možná nejrychlejšímu omezování emisí CO2 v dopravě při vnímání všech souvislostí, které jsou pro budoucnost prosperujícího autoprůmyslu v České republice klíčové.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva