Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

SEAT vyvíjí CNG systémy pro Volkswagen

SEAT zaujal v rámci strategie koncernu Volkswagen postavení referenční značky v oblasti pohonu na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). Předseda představenstva Luca de Meo oznámil, že Technické centrum SEAT, které zaměstnává 1000 inženýrů, bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen.

„Chceme, aby to byla technika ‚made in Spain‘, chceme být průkopníci a jsme si jisti, že toho dosáhneme,“ řekl.

De Meo definoval tento zdroj energie jako „trvale udržitelnou, ziskovou alternativu tradičních paliv a elektricky poháněných vozidel“. Zdůraznil také, že zákazníci požadují u elektromobilů delší dojezd, možnost nabíjení v práci nebo doma a krátké doby nabíjení. „Stručně řečeno chtějí proces, který je snadný a ekonomicky výhodný.“

„Výhodou techniky CNG je skutečnost, že již existuje“, což znamená, že „nejsou zapotřebí žádné velké investice a lze ji v širokém měřítku nabízet zákazníkům“, řekl de Meo. Mezi její hlavní výhody patří rychlé a čisté doplňování paliva i cena vozidel, která je srovnatelná s automobily na benzin nebo naftu. Z toho důvodu „není CNG pouhou překlenovací technikou, ale skutečnou dlouhodobou alternativou“.

Luca de Meo ve svém proslovu před nejvyššími představiteli plynárenského průmyslu zdůraznil, že tato vozidla mají dvě výhody s předponou EKO, a to EKOlogičnost a EKOnomickou výhodnost, protože na Zemi je dostatek zásob zemního plynu na stovky let.

Naznačil také, že kdyby byl ve Španělsku registrován jeden milion lehkých vozidel na CNG, nebylo by vypouštěno do atmosféry 1,2 tuny CO2 za rok, což je ekvivalent lesa vysázeného na ploše Madridu. „Kromě toho by každý řidič ušetřil 700 až 1000 eur ročně.“

„Tyto osobní automobily, lehké užitkové vozy i nákladní vozidla nevyžadují žádný další technický vývoj, jsou spolehlivá, bezpečná, nákladově mimořádně konkurenceschopná, komfortní a velmi praktická. Mají delší dojezd než jiné alternativy a jejich používání je vhodnější v porovnání s ostatními technologiemi, ať se jedná o jízdu po městě nebo pravidelné dojíždění na střední či dlouhé vzdálenosti,“ zdůraznil de Meo.

Luca de Meo se také zmínil o dalších výhodách. Pro vozidla na CNG například neplatí omezení dopravy v obdobích nadměrného znečištění ovzduší. Doplnění paliva je rychlé a trvá přibližně tři minuty. Zemní plyn jako palivo je navíc ekonomicky velmi výhodný, protože přináší úspory ve výši 55 % v porovnání s benzinem a 30 % v porovnání s naftou.

Co se týče vzájemné spolupráce na vývoji této techniky, předseda představenstva společnosti SEAT také zdůraznil, že budoucnost CNG zahrnuje „spolupráci konkurentů, institucí a dalších společností na vytvoření ekosystému, aby mohlo být CNG alternativou elektrifikace“.

SEAT se zaměřil na CNG představením modelů Mii, Leon TGI a Ibiza s cílem „stát se etalonem mezi značkami v oblasti vozidel na zemní plyn, bioplyn a budoucí syntetická paliva“. SEAT má v Evropě i v rámci koncernu Volkswagen nejširší portfolio modelů na CNG. Na konci roku 2018 představí SEAT upravenou verzi modelu Arona jako jediné SUV na světě s pohonem na CNG.

V dosavadním průběhu letošního roku vzrostl počet registrovaných vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn desetinásobně a do roku 2030 se očekává, že jen po španělských silnicích bude jezdit jeden milion vozidel s pohonem na zemní plyn.

12.04.2018Autodealers

Informace odjinud

Audi E-Tron GT má být výkonný sedan a kladivo na Teslu Model S

Představením čistě elektrického SUV to nekončí. Čtyři kruhy chystají pro příští roky smršť elektromobilů, přičemž další v pořadí je silná limuzína.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Peugeot chystá novou řadu sportovních modelů! Budou mít elektrifikovaný pohon

Francouzská automobilka mění plány. Místo rallycrossového šampionátu WRX se zaměří na produkci elektrifikovaných sportovních modelů.
Celý článek na AUTO.CZ >>

První elektrická Škoda se bude jmenovat Citigo e

Elektrická verze bratislavského minivozu Škoda Citigo se bude jmenovat Citigo e. Exkluzivní informaci získal redaktor webu Autonaelektřinu.cz přímo od vysoce postavených pracovníků technického vývoje mladoboleslavské automobilky.
Celý článek na autonaelektrinu.cz >>

Nové enduro Yamaha WR450F lze ladit prostřednictvím telefonu

Yamaha se u nové generace endura WR450F vydala stejným směrem jako v případě motokrosového speciálů YZ450F a nabízí jeho ladění prostřednictvím aplikace pro chytré telefony.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Šrotovné podle Volkswagenu: Nabízí prémii za výměnu starého dieselu

K sešrotování mohou zájemci odevzdat vozy s typem motoru, který plnil překonané evropské emisní normy Euro 1 až 4.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Závěr letního dlouhodobého testu – Peugeot 308 1.5 BlueHDi 96 kW MAN6

Vedle roční štace „medvídka“ nám o letních měsících dělal dlouhodobou společnost také Peugeot 308. S moderní dieselovou patnáctistovkou je to prima společník.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Elektrický Mercedes-Benz eActros zamířil do služeb TBS Transportbeton

Mercedes-Benz v rámci testování těžkých nákladních vozidel s čistě elektrickým pohonem u svých zákazníků dodal jeden exemplář modelu eActros s nástavbou pro přepravu popílku.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější motocykl potom musíme označit Jawu 250 zvanou Pérák.
Celý článek na iDNES.cz >>

Automobilky drží na skladě víc aut než obvykle, levnější však nebudou

Nadprůměrné letní registrace většiny automobilek a plné odstavné plochy nových aut po celém Česku svádějí k úvaze, že až se dostanou na trh, budou výrazně levnější. Tak jednoduché to však není, přesto se zajímavé nabídky dají najít a zákazník by z toho mohl těžit. Na plošné masivní slevy však zapomeňte.
Celý článek na iDNES.cz >>

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Volkswagen chce svými světly promítat hologramy na vozovku

Volkswagen vyvíjí inovativní osvětlovací techniku, která zvýší úroveň bezpečnosti. Chce na silnici promítat některé informace, třeba jízdní pruhy ve zúženém úseku nebo výstražná upozornění na konci kolony.
Celý článek na e-flotila.cz >>

Řidiči až příliš spoléhají na semi-autonomní řízení, automobilky od používání tohoto názvu ustupují

Britská společnost Thatcham ve své nové studii zjistila, že asistenční systémy, které automobilky často označují jako semi- nebo poloautonomní řízení způsobují mezi řidiči zmatek. Mnoho z nich se domnívá, že budou řídit za ně, a nevěnují tolik pozornosti jízdě, což způsobuje nehody.
Celý článek na e-flotila.cz >>

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku.
Celý článek na AUTO.CZ >>

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.