Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

SEAT vyvíjí CNG systémy pro Volkswagen

SEAT zaujal v rámci strategie koncernu Volkswagen postavení referenční značky v oblasti pohonu na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). Předseda představenstva Luca de Meo oznámil, že Technické centrum SEAT, které zaměstnává 1000 inženýrů, bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen.

„Chceme, aby to byla technika ‚made in Spain‘, chceme být průkopníci a jsme si jisti, že toho dosáhneme,“ řekl.

De Meo definoval tento zdroj energie jako „trvale udržitelnou, ziskovou alternativu tradičních paliv a elektricky poháněných vozidel“. Zdůraznil také, že zákazníci požadují u elektromobilů delší dojezd, možnost nabíjení v práci nebo doma a krátké doby nabíjení. „Stručně řečeno chtějí proces, který je snadný a ekonomicky výhodný.“

„Výhodou techniky CNG je skutečnost, že již existuje“, což znamená, že „nejsou zapotřebí žádné velké investice a lze ji v širokém měřítku nabízet zákazníkům“, řekl de Meo. Mezi její hlavní výhody patří rychlé a čisté doplňování paliva i cena vozidel, která je srovnatelná s automobily na benzin nebo naftu. Z toho důvodu „není CNG pouhou překlenovací technikou, ale skutečnou dlouhodobou alternativou“.

Luca de Meo ve svém proslovu před nejvyššími představiteli plynárenského průmyslu zdůraznil, že tato vozidla mají dvě výhody s předponou EKO, a to EKOlogičnost a EKOnomickou výhodnost, protože na Zemi je dostatek zásob zemního plynu na stovky let.

Naznačil také, že kdyby byl ve Španělsku registrován jeden milion lehkých vozidel na CNG, nebylo by vypouštěno do atmosféry 1,2 tuny CO2 za rok, což je ekvivalent lesa vysázeného na ploše Madridu. „Kromě toho by každý řidič ušetřil 700 až 1000 eur ročně.“

„Tyto osobní automobily, lehké užitkové vozy i nákladní vozidla nevyžadují žádný další technický vývoj, jsou spolehlivá, bezpečná, nákladově mimořádně konkurenceschopná, komfortní a velmi praktická. Mají delší dojezd než jiné alternativy a jejich používání je vhodnější v porovnání s ostatními technologiemi, ať se jedná o jízdu po městě nebo pravidelné dojíždění na střední či dlouhé vzdálenosti,“ zdůraznil de Meo.

Luca de Meo se také zmínil o dalších výhodách. Pro vozidla na CNG například neplatí omezení dopravy v obdobích nadměrného znečištění ovzduší. Doplnění paliva je rychlé a trvá přibližně tři minuty. Zemní plyn jako palivo je navíc ekonomicky velmi výhodný, protože přináší úspory ve výši 55 % v porovnání s benzinem a 30 % v porovnání s naftou.

Co se týče vzájemné spolupráce na vývoji této techniky, předseda představenstva společnosti SEAT také zdůraznil, že budoucnost CNG zahrnuje „spolupráci konkurentů, institucí a dalších společností na vytvoření ekosystému, aby mohlo být CNG alternativou elektrifikace“.

SEAT se zaměřil na CNG představením modelů Mii, Leon TGI a Ibiza s cílem „stát se etalonem mezi značkami v oblasti vozidel na zemní plyn, bioplyn a budoucí syntetická paliva“. SEAT má v Evropě i v rámci koncernu Volkswagen nejširší portfolio modelů na CNG. Na konci roku 2018 představí SEAT upravenou verzi modelu Arona jako jediné SUV na světě s pohonem na CNG.

V dosavadním průběhu letošního roku vzrostl počet registrovaných vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn desetinásobně a do roku 2030 se očekává, že jen po španělských silnicích bude jezdit jeden milion vozidel s pohonem na zemní plyn.

12.04.2018Autodealers

Informace odjinud

Vzpomínáte na Jaguar Kensington? Přirovnávána k němu byla i Škoda Octavia

Jaguar Kensigton se sice na počátku devadesátých let dvacátého století neproměnil v novou generaci sedanů britské značky, ale studio Ital Design i přesto jeho linie dostalo do sériové výroby a to díky značkám Lexus a Daewoo.  
auto.cz

Ari Vatanen: Exkluzivní rozhovor s legendou. Dnes už nikam nespěchám!

Čtyřnásobného vítěze Dakaru Ariho Vatanena snad znají i lidé, kterým motorsport nic neříká. Víte, že byl deset let europoslancem? Povídali jsme si s ním o smrti. I o výhodách, jaké mají dnešní jezdci.
auto.cz

Kimi Räikkönen jede v Monaku 300. grand prix. Podívejte se na průřez jeho bohaté kariéry

Iceman se v Monaku účastní 300. grand prix formule 1, i když počet startů má o tři menší. Podívejte se na průřez jeho kariérou
auto.cz

Audi chystá ještě letos sedm nových variant SUV. Některé budou pořádně rychlé

Čtyři kruhy připravují další verze svých sportovně-užitkových vozů. Tou nejzásadnější bude jednoznačně RS Q8.
auto.cz

Zetor v potížích. Loni vykázal ztrátu 149 milionů

Hlavním důvodem potíží je opožděné uvedení některých modelů na trh, které způsobila nutnost přizpůsobit modely nové evropské směrnici.
auto.cz

Nevlastnit, sdílet! Patří budoucnost sdílení aut? Má to vůbec smysl?

Sdílená ekonomika vstupuje do většiny lidských oblastí. Tu automobilovou nevyjímaje. Jaké jsou principy carsharingu? Jak funguje v praxi? V čem jsou jeho úskalí? A má snad šanci stát se budoucností řízení auta?
auto.cz

Scania připomíná 50 let svých vznětových motorů V8

Společnost Scania od konce šedesátých let dvacátého století nabízí nejvýkonnější provedení svých nákladních vozidel se vznětovými vidlicovými osmiválci z vlastního vývoje. Premiéra prozatím poslední generace těchto motorů se odehrála v roce 2017.
auto.cz

Autohádanka: Legenda se vrací, svět dobývá z Rakouska

Patří k nejzářivějším novinkám letošního roku, a nejen výrazným žlutým lakem. V záplavě neohrabaných SUV je ten charakterní sporťák, jehož rodová historie sahá až do sedmdesátých let, perlou. Je dokonale vyvážený, skvěle ovladatelný, řízně rychlý. V pondělí si přečtete na iDNES.cz, jak jezdí, nejprve ho ovšem musíte poznat.
Celý článek na iDNES.cz >>

BMW poháněné elektřinou, nebo svaly pro nejmenší i hipstery

Celou flotilu koloběžek zařazuje do nabídky BMW. Pro nejmladší účastníky provozu představila německá automobilka odrážedla, větší děti a ty, kdo se spolehnou na svou kondici, je k mání klasická koloběžka. Těžištěm nabídky je ovšem módní hit ulic dnešních velkoměst – elektrokoloběžka.
Celý článek na iDNES.cz >>

Audi TT se dočká nástupce. Bude to elektromobil s podobnou cenovkou

Model TT přinesl před lety do modelové palety Audi revoluci. A naštěstí se dočká pokračovatele, byť elektrického.
auto.cz

Vzácný prototyp hranatého kupé Aston Martin V8 Zagato čeká na nového majitele

Aston Martin V8 Zagato z roku 1986 je díky svým hranám doslova esencí automobilového designu osmdesátých let dvacátého století. Díky skutečnosti, že s karoserií kupé vzniklo jen 52 vozů, se navíc jedná o velmi vzácnou připomínku jednoho desetiletí.
auto.cz

Už je jasněji. Nový závod Škody bude stát v Turecku, nebo Bulharsku

V novém závodě se mají vyrábět modely více koncernových značek, konkrétně třeba Seat Ateca a Škoda Karoq.
auto.cz

Rolls-Royce Wraith Eagle VIII je poctou úspěšnému přeletu Atlantiku

Concorso d'Eleganza u Villa d'Este představuje jednu z nejprestižnějších přehlídek automobilové elegance na světě a Rolls-Royce právě zde hodlá představit Wraith Eagle VIII, který je inspirován jedním z nejdůležitějších momentů 20. století.
auto.cz

Vespa 125 a 300 GTS Super Tech míří na český trh v modernizovaném provedení

Vespa GTS Super Tech ve dvou motorových verzích přijíždí na český trh s omlazenou vizáží, moderními motory a novinkami v oblasti konektivity.  
auto.cz

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.