Nedovolená manipulace s tachometry ve vozidlech je tématem zprávy, kterou schvalují 25. dubna poslanci Evropského parlamentu ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch. Nedovolená manipulace s počítadly ujetých kilometrů je na trhu s ojetými vozidly v EU i v České republice velmi častá.
Dle zveřejněných statistik společností, která se zabývá ověřováním původu ojetých vozů, se v ČR jedná o 42% ojetých vozidel.
Poslanci Výboru ve zprávě upozorňují, že manipulace s tachometrem je nejen podvodem na kupující, ale má i velký vliv na bezpečnost silničního provozu.
“Problém stáčených kilometrů dlouhodobě způsobuje spotřebitelům napříč EU výrazné ekonomické škody, je terčem jejich oprávněné kritiky, nedůvěry v trh ojetých vozidel a v neposlední řadě má vliv i na bezpečnost silničního provozu. Zpráva proto vyzve k urychlení zavedení celoevropského systému k omezení těchto praktik,” vysvětlila členka dopravního výboru Olga Sehnalová, která je současně členkou Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů.
Ve zprávě se navrhuje vytvoření právního i technického prostředí, které by manipulaci s počítadly ujetých kilometrů učinilo časově náročnou nebo tak drahou, aby se nevyplatila. Poslanci také zdůrazňují, že řešením může být evropská databáze, která by jednotným způsobem shromažďovala údaje o vozidlech z celé EU. Jako nejvýhodnější se jeví využít stávající struktury systému EUCARIS.
“Myšlenku zaznamenávání najetých kilometrů v rámci pravidelných technických kontrol a dostupnosti těchto informací jsme jako Evropský parlament jednoznačně prosazovali již před několika lety v rámci schvalování balíčku tří směrnic o technické způsobilosti motorových vozidel. Jako zpravodajka jsem pracovala na jedné z nich, která se věnovala silničním kontrolám nákladních vozidel,” uvedla Olga Sehnalová.
“Směrnice o pravidelných technických kontrolách začne platit už od 20. května 2018 a do roku 2020 má Komise předložit studii proveditelnosti zavedení celoevropské databáze zaznamenávání a výměny technických informací o vozidlech. Velmi dobrou zkušenost se systémem zaznamenávání ujetých kilometrů v rámci technických kontrol a výměnou informací mají například v Belgii a Nizozemsku. Jsou však možná i jiná řešení, což je otázka zejména pro Evropskou komisi a členské státy,” doplnila poslankyně.
Po hlasování na výboru bude muset zprávu ještě schválit Evropský parlament na plenárním zasedání ve Štrasburku.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva