Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) uspořádá 17. května v Telči konferenci o nastupující elektromobilitě a jejím dopadům do firem autoprůmyslu, které dodávají komponenty automobilkám.
Cílem konference je seznámit vrcholový management firem a zaměstnance zodpovědné za vývoj a strategické plánování s předpokládanými dopady nástupu elektrických pohonů vozidel do automobilového průmyslu, zejména pak se zaměřením na dopady na dodavatelský řetězec. Konference chce v diskuzi propojit široké spektrum výrobních firem s firmami z návazných sektorů a zástupci státní správy.
Jednotlivé bloky konference budou hledat odpovědi na následující otázky:
· Které díly a skupiny vozidel s elektropohonem jsou jiné ve srovnání se stejným vozidlem s klasickým spalovacím motorem?
· Kolik elektronických a dalších dílů bude ve vozidle s elektropohonem a kdo na tom bude profitovat – jaké jsou příležitosti a hrozby pro české dodavatele?
· Existují nějaká zásadní omezení v oblasti bezpečnosti a rizik?
· Jaká existují specifika v oblasti vývoje?
· Jak je na nástup elektromobility připravena ČR?
· Jaký bude dopad očekávaných změn na automobilový průmysl?
· Kdy dosáhnou vozidla s elektropohonem srovnatelných spotřebitelských nákladů a jaký to bude mít dopad na jejich prodej?
· Jak a kdy bude zisková výroba a prodej vozidel s elektropohonem?
· Jak ovlivňují globální komoditní trhy posun k elektrovozidlům?
Prostor dostanou i příklady úspěšných firem a konkrétní technická řešení.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva