Projekce vývoje elektromobility v České republice, produkty a služby pro firemní zákazníky i jednotlivce nebo technologické a legislativní trendy u nás i v zahraničí – to všechno a mnohem více nabídne konference Forum Elektromobilita, kterou v termínu 30.-31. května hostí Forum Karlín.
Hlavním partnerem akce je Skupina ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v ČR, jejíž část vzniká i díky grantu evropského programu Connecting Europe Facility.
Čtyři bloky zaměřené na klíčovou agendu současnosti, workshop a výstava budou hlavními pilíři konference Forum Elektromobilita 2018, která je primárně určena provozovatelům velkých i malých fleetů, veřejné správě, dodavatelům vozidel a technologií nebo leasingovým společnostem a bankám. Ze světových řečníků do Prahy přijedou např. Senan McGrath (EVSV Systems), Jantine Zwinkels (Royal Haskoning DHV), Benjamin Rinner (Fortum Charge&Drive), Philipp Seidel a Andreas Schulze (Arthur D. Little), Andre Wehner (Škoda Auto) nebo Jaroslav Straka (Evropská komise). Z domácí špičky v Karlíně vystoupí Pavel Cyrani (ČEZ), Tanja Vainio (ABB) nebo Eduard Palíšek (Siemens). Kompletní informace jsou k dispozici na http://www.forumelektromobilita.cz/
Druhý den pokračuje konference workshopem na téma „Jak výhodně pořídit elektromobily a začlenit je do firemního fleetu“, jehož lektory budou zkušení experti z oblasti fleet managementu a elektromobility. Účastníci workshopu mj. získají model pro srovnání ekonomiky klasických vozidel s elektromobily a aktuální přehled nabídky elektromobilů a dobíjecích stanic.
„Předehrou“ konference bude kulatý stůl o Elektromobilitě ve čtvrtek 24.5.,15:00, kde o perspektivách alternativních pohonů v dopravě a roli svých společností v tomto procesu budou diskutovat Kamil Čermák (ČEZ ESCO), Eduard Palíšek (Siemens) a Luboš Vlček (Škoda Auto). Tematický Magazín Hospodářských novin věnovaný elektromobilitě a shrnující i hlavní body konference vyjde v úterý 19.6.
Soutěž o vstupenku na konferenci vypukne už ve středu 16. května na facebookové stránce „ČEZ fandí elektromobilům“. Buďte při tom!
Elektromobilita v ČR: na prahu třetí tisícovky
Po loňských 400 nových registracích elektromobilů a dosavadních 202 letos se aktuální počet elektromobilů v tuzemsku přiblížil metě dvou tisíc vozů. Jen od začátku roku 2012 na českých silnicích začalo jezdit více než 1600 elektromobilů, nejvíce jich bylo zaregistrováno právě loni a v roce 2015. Při uvažovaném průměrném nájezdu jednoho vozu cca 15 tisíc kilometrů ročně se celková spotřeba elektřiny pro tento objem elektrických aut pohybuje kolem 3 milionů kWh, tj. ekvivalent roční spotřeby více než 1 200 domácností.
Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů. Odhady vývoje trhu předpokládají v průběhu několika let v ČR roční prodeje několika tisíc vozidel s elektrickým pohonem. To představuje asi 3 % trhu a jen malé zaostávání za zeměmi západní Evropy, kde se tento podíl očekává mezi 5 a 10 %.
Hlavním partnerem konference je Skupina ČEZ – provozovatel nejrozsáhlejší sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v ČR, která momentálně čítá zhruba stovku lokalit.
14.05.2018Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva