Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v prvním čtvrtletí letošního roku prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 52,09 miliardy korun, to je o 4,6 % více než ve stejném období roku 2017.
Z celkového objemu bylo 44,19 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a dalších 7,90 miliardy na financování zboží, služeb a investic pro domácnosti.
Souhrnné pohledávky členů ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci letošního března 260,58 miliardy korun. Členské firmy v letošním prvním čtvrtletí uzavřely 153 603 nových leasingových a úvěrových obchodů a na konci tohoto období spravovaly 1 293 827 aktivních smluv.
„Oproti vývoji v loňském roce jsme pozorovali příznivější výsledek v oblasti financování domácností. Je to důkaz přetrvávající silné spotřebitelské důvěry, kterou stimuluje dobrá kondice české ekonomiky i historicky nízká nezaměstnanost,“ říká Libor Bosák, předseda představenstva ČLFA, která sdružuje 41 předních tuzemských poskytovatelů leasingu, podnikatelských i spotřebitelských úvěrů a factoringu.
Oblast financování podnikatelských investic vykázala mírné snížení o 2,7 % při celkovém objemu 24,64 miliardy korun. Důvodem statistického poklesu však byla změna metodiky vykazování u jedné velké členské společnosti. Třicet procent firemních investic bylo realizováno pomocí operativního leasingu.
Dařilo se factoringu. Hodnota pohledávek postoupených v rámci factoringu na členské firmy ČLFA se meziročně zvýšila o 12,3 % na 35,91 miliardy korun, objem prostředků poskytnutých klientům v rámci factoringu vzrostl o 14,7 % na 19,55 miliardy.
Meziroční nárůst o 6,5 % na 7,90 miliardy korun asociace zaznamenala v oblasti financování domácností. Objem spotřebitelských úvěrů poskytnutých členy ČLFA v prvním čtvrtletí meziročně stoupl o 5,9 % na 6,96 miliardy korun, objem spotřebitelského leasingu o 11,9 % na 0,94 miliardy korun.
Nejvíce kontraktů členské firmy ČLFA jako obvykle uzavřely na financování automobilů. Na silniční dopravní prostředky poskytly v prvním čtvrtletí letošního roku 21,33 miliardy korun, z toho 11,59 miliardy korun bylo určeno na pořízení 29 503 nových osobních vozů. Objem prostředků určených na nová osobní vozidla tak vzrostl o 3,6 %, počet těchto automobilů se zvýšil o 7,5 %. Prostřednictvím produktů členů ČLFA bylo financováno 43,5 % všech nových osobních aut prvně registrovaných v České republice během úvodního čtvrtletí roku.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva