Německý koncern Volkswagen a jeho americký konkurent Ford Motor zvažují vytvoření strategické aliance. Zkoumají několik potenciálních společných projektů, včetně společného vývoje užitkových vozů. Aliance by nezahrnovala vlastnické propojení podniků.
“Firmy zkoumají strategickou alianci, která by měla posílit konkurenceschopnost obou podniků,” uvedly automobilky ve společném prohlášení. Předmětem zkoumání jsou podle nich “potenciální projekty v několika oblastech, včetně společného vývoje řady užitkových automobilů”.
Ford má podle agentury Reuters vedoucí postavení na trhu se středně těžkými nákladními automobily ve Spojených státech, zatímco Volkswagen vlastní evropské výrobce nákladních vozů MAN a Scania. Součástí koncernu Volkswagen je rovněž mladoboleslavská automobilka Škoda Auto.
“Požadavky trhu a zákazníků se mění neuvěřitelnou rychlostí. Oba podniky již mají silnou pozici v různých segmentech užitkových automobilů. Abychom se přizpůsobili měnícímu se prostředí, je maximálně důležité získat flexibilitu prostřednictvím aliancí,” uvedl šéf strategie Volkswagenu Thomas Sedran.
Automobilky hodlají představit další podrobnosti o možné spolupráci, jakmile jejich rozhovory pokročí. “Těšíme se, že budeme společně s týmem Volkswagenu prozkoumávat možnosti spolupráce, která by nám umožnila lépe vycházet vstříc požadavkům zákazníků v oblasti užitkových vozů,” uvedl prezident automobilky Ford pro globální trhy Jim Farley.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva