Nejobjemnější automobilový projekt v historii Gumotexu a zároveň největší investiční akce v letošním roce. Tak lze charakterizovat zakázku pro Volkswagen, která představuje dodávku více než 10 milionů kusů slunečních clon do vozů Škoda Octavia, SEAT Leon nebo VW Golf a Passat.
Životnost tohoto projektu je dlouhých 10 let. „Takzvaná nominace do takového projektu je zdlouhavý a náročný proces. Poptávková jednání probíhají i několik let. V případě že uspějete, následují investice do výrobního a technického zázemí, příprava výroby a příslušná testování. Podobnou zakázku získal Gumotex již dříve, a sice do vozů VW Touran, Tiguan nebo Škoda Kodiaq. Letos v únoru nám to u VW vyšlo znovu. Zkušební provoz bude zahájen už koncem letošního roku,“ popisuje Miroslav Jaššo, který v pozici ředitele skupiny Gumotex AUTO působí od září loňského ruku.
Tlak na robotizaci
Ostrá výroba nového projektu odstartuje v roce 2019. Podmínky Volkswagenu si vyžádaly vyšší míru automatizace a robotizace, což na jedné straně zvýší produktivitu a na straně druhé sníží provozní náklady a zmetkovitost. Některé motoricky náročné operace budou provádět speciálně zaškolení zaměstnanci v třísměnném provozu. Vybraní dodavatelé již pracují na jednotlivých strojních součástech a formách pro novou linku. „První ostré sériové výrobky jsou plánovány na polovinu roku 2019. Clony budou mířit do Německa, konkrétně do závodů Volkswagenu ve Zwickau, Wolfsburgu a také do Španělska, do závodu Seat Martorell,“ upřesňuje ředitel Jaššo.
Šest výrobních závodů
Pokud používáte automobil, je velmi pravděpodobné, že minimálně jeden prvek v jeho interiéru pochází z produkce akciové společnosti Gumotex. Za více jak pět desítek let se její výroba pro oblast automotive rozrostla do šesti výrobních závodů. Spolu s dceřinými společnostmi firma dodává automobilkám sluneční clony, sedáky, různé druhy opěrek, autokoberců, ale také tlumících prvků do karoserií.Produkty Gumotex jsou i v luxusních Lamborghini či Rolls Royce. Výrobci jsou pyšní také na dodávky pro sedmičkovou řadu BMW, nebo pro Auto roku 2018.
Produkty v Autě roku 2018
Společnost opakovaně získává ocenění pro dodavatele dílů do Auta roku v ČR. Spolu s dceřinými společnostmi dodává do letošního SUV Karoq pěnové tlumící díly, výplně zavazadlového prostoru a výplně pod přístrojovou desku. Do interiéru pak loketní opěrky, textilní koberce případně rozkládací gumotextilní řešení pro zavazadlový prostor.
GUMOTEX jako celek ovšem nevyrábí pouze pro autobranži. Úspěšný je v exportu výrobků z povrchově upravovaných materiálů, například nafukovacích postelových matrací, lodí pro sport a volný čas, dále speciálních výrobků pro záchranářské systémy představující například dekontaminační stany a protipovodňové zábrany.
Export představuje zhruba pětasedmdesát procent produkce celé akciové společnosti. Mezi největší zákazníky se řadí Volkswagen, BMW, koncerny GRAMMER a ISRI, americký Sleep Number Corporation a další.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva