Z výrobní linky brněnského výrobce traktorů ZETOR sjely první stroje modelové řady MAJOR v novém designu. Po úspěšném celosvětovém představení na veletrhu Agritechnica a Techagro se „zetorácký“ krasavec dočkal od 16. července sériové výroby.
MAJOR v novém designu bude lákat zákazníky nejen na tvary podtrhující dynamiku a sílu traktoru, ale především na univerzální využití a široké uplatnění v reálných podmínkách. Nové stroje se k prvním zákazníkům dostanou v následujících týdnech.
MAJOR v novém designu představilo vedení ZETORU už na podzim 2017 na veletrhu Agritechnica v SRN, od té doby se stroj prezentoval na řadě dalších výstav po celé Evropě. Zájemci o tuto modelovou řadu se konečně dočkali – 16. července byla zahájena v brněnském závodě sériová výroba, a to obou verzí CL i HS. Jedná se o čtyřválcové stroje s výkony 75 koní s motory DEUTZ. Verze CL je jednoduchým mechanickým strojem s převodovkou 12/12, verze HS přináší větší komfort obsluze díky převodovce s rozsahem rychlostí 24/12 a s maximální rychlostí 40 km/h. Převodovka je vybavena dvoustupňovým násobičem krouticího momentu a elektrohydraulickým reverzorem umožňujícím změnu směru jízdy při zatížení. Zvedací síla modelu CL je 2400 kg, HS uzvedne až 3300 kg, což je nadstandardní výkon u traktorů této třídy.
Design nového MAJORU vychází z konceptu italského studia Pininfarina, které je známé svou prací pro další ikonické vozy v červené barvě – značku Ferrari nebo Alfa Romeo. Prvotním impulsem ke spolupráci se studiem byl záměr vytvořit produkt se silnou estetickou hodnotou, který bude podtrhovat sílu a dynamiku strojů ZETOR. Tento koncept – ZETOR by Pininfarina – byl v roce 2015 s velkým úspěchem představený na mezinárodním veletrhu zemědělské techniky Agritechnica v Hannoveru. Následující rok došlo k rozpracování designového konceptu pro sériovou výrobu. A protože je modelová řada MAJOR u zákazníků jednou z nejoblíbenějších, premiéru v novém hávu pro sériovou výrobu si vysloužila právě ona.
„ZETOR by Pininfarina si na veletrhu Agritechnica 2015 vysloužil veliký ohlas s celosvětovým přesahem. V loňském roce jsme dostáli svým slibům a na Agritechnice 2017 představili nového MAJORA s implementovaným designem. A již nyní můžeme potvrdit, že jeho vřelé přijetí předčilo veškerá naše očekávání. Úspěch nového designu nás ujistil v tom, že jeho rozšíření na všechny modelové řady je správným krokem. I proto budou na trh v příštím roce uvedeny traktory PROXIMA a FORTERRA v novém kabátu,“ vyjadřuje se k novému designu Marián Lipovský, výkonný ředitel ZETOR TRACTORS.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva