Nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí v Evropě jsou dopravní nehody. Program bezplatných zdokonalovacích kurzů Ford Driving Skills for Life pomáhá řidičům ve věku 18 až 24 let vypěstovat si bezpečné návyky za volantem.
Účastníci se v malých skupinách učí, jak rozpoznat nebezpečné situace a jak bezpečně ovládat vůz. Pod dohledem zkušených instruktorů si také za volantem vyzkoušejí užitečné techniky a triky pro zvládání potenciálně rizikových situací.
Těchto bezplatných kurzů se zúčastní více než 7 000 mladých lidí ze 14 evropských zemí. Program DSFL poprvé přichází také do České republiky. Kurzy se budou konat o víkendu 15. a 16. září na letišti v Brně-Tuřanech.
Účastníci kurzů DFSL nyní vyzkoušejí i převratný program virtuální reality „WheelSwap“. Řidiči i cyklisté se jeho prostřednictvím mohou přesvědčit, že bezohledná jízda může ostatní účastníky provozu přinejmenším vylekat, ale také ohrozit na zdraví nebo dokonce životě. První studie naznačují, že po absolvování programu své chování v provozu upravila většina účastníků.
„Po absolvování autoškoly snadno podlehneme dojmu, že už všechno umíme. Skutečností však je, že nezkušení řidiči dělají chybná rozhodnutí a v nebezpečných situacích nedokážou vždy správně zareagovat. V rámci programu DSFL se snažíme rozšířit znalosti a schopnosti mladých řidičů, aby byli na silnici jistější, ohleduplnější a hlavně bezpečnější,“ řekl Martin Linhart ředitel vnější komunikace Fordu Česká republika.
Akci podporuje samostatné oddělení BESIP. „Mladí řidiči patří celosvětově k velmi rizikové skupině účastníků silničního provozu. Souvisí s tím i jejich nedostatečné povědomí o možných následcích nehod, podcenění dopravní situace a přecenění vlastních řidičských schopností, a to právě z nedostatku zkušeností z řízení motorového vozidla. Vinou mladých řidičů do 24 let bylo od začátku letošního roku do konce června usmrceno na našich silnicích 33 osob a 162 bylo těžce zraněno. Z tohoto důvodu podporuje BESIP projekt Ford Driving Skills for Life, který přichází do České republiky. Prostřednictvím tohoto projektu se mladí řidiči naučí ohleduplnosti a předvídavosti, tedy vlastnostem, které jsou pro předcházení dopravních nehod nepostradatelné, a pod dohledem zkušených instruktorů si také vyzkoušejí užitečné techniky a triky pro zvládání potenciálně rizikových situací,“ řekl pověřený vedoucí BESIP Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
V roce 2018 zavítá Driving Skills for Life do Belgie, České republiky, Francie, Itálie, Maďarska, Německa, Nizozemska, Norska, Polska, Rumunska, Ruska, Španělska, Turecka a Velké Británie. Ford na něj v Evropě dosud vyčlenil již téměř 20 milionů USD (v přepočtu přibližně 445 mil. Kč).
Řidiči ve věku 18 až 24 let, kteří mají zájem zlepšit své řidičské dovednosti, se mohou zaregistrovat na webu www.forddsfl.cz.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva