Senát schválil novelu zákona o pozemních komunikacích, která bude nyní čekat na podpis prezidenta. Novela mimo jiné přinese majitelům vozidel na elektrický nebo vodíkový pohon během příštího roku možnost získat zvláštní registrační značky označené písmeny EL, a tím i některé výhody.
Podle některých úvah by takto označená vozidla mohla využívat vyhrazené jízdní pruhy a mít snazší vjezd do městských center a parkování. Elektromobil už nabízí každá významnější značka a v příštím roce s ním má přijít domácí Škoda Auto. Letos se v ČR nově zaregistrovalo okolo 400 ks BEV a dalších 188 PHEV.
Schválení novely v tomto směru uvítal i AutoSAP. Výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl k tomu řekl:
„Zřetelné označení vozidel na elektrický pohon AutoSAP podporuje od samého počátku, jedná se o jedno z opatření Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v ČR. Schválení novely o pozemních komunikacích Senátem jsme tedy uvítali. Pro úspěšný nástup elektromobility je zásadní vytvoření vhodných podmínek, ať už vybudováním dobíjecí infrastruktury, podporou nákupu těchto vozidel či právě umožněním jejich zvýhodnění v běžném provozu. Zvláštní státní poznávací značka usnadní identifikaci a tím i implementaci opatření ke zvýhodnění elektromobilů, čímž se zvýší motivace pro jejich nákup. AutoSAP zároveň připomíná, že podpora rozvoje elektromobility si v následujících let vyžádá řadu dalších opatření jak legislativních, tak nelegislativních. Řada z nich je součástí zmíněného Akčního plánu Memoranda o budoucnosti automobilového průmyslu, na jehož naplnění automobilový průmysl intenzivně pracuje s vládou a dalšími subjekty.“
20.08.2018Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva