Ve strašnickém krematoriu se v srpnu rozloučila skupina kamarádů a přátel s dalším ze slavné party českých motocyklových závodníků – Milanem Chalupníkem (nar. 18. prosince 1935).
Od roku 1960, až do roku 1972 jezdil mistrovství republiky v silničních závodech, kde skončil nejlépe na celkově třetím místě, což bylo v éře, kdy u nás kraloval František Šťastný či Gustav Havel, velký úspěch.
Mnohokrát také reprezentoval tehdejší Československo v zahraničí i na mistrovství světa. Pracoval mnoho let ve strašnickém vývoji továrny Jawa, kde byl velmi zdatným mechanikem i konstruktérem. Mnoho času ale mimo jiné věnoval i renovacím českých závodních motocyklů a stavění nádherných replik závodních strojů, a to nejen Jaw, ale také Hond.
V roce 1994 založil a následně vybudoval, mezi motocyklisty známou společnost MCH, která sídlí dodnes v části areálu bývalé Jawy Strašnice. Jako podnikatel se začal zabývat opravami a prodejem motocyklů Honda a prodejem motocyklové výstroje a příslušenství.
Dlouhá léta mělo české zastoupení motocyklů Honda základnu pro zápůjčky testovacích strojů pro novináře právě ve firmě MCH a Milan Chalupník zde byl prakticky vším.
Každý oceňoval nejen jeho odborné kvality, zručnost a šikovnost, ale také zemitou, přímou povahu, okořeňovanou často jeho svérázným slovníkem. Pokud ale šlo o motorky, tam byl nepřekonatelným fachmanem.
V posledních pár letech mu sice už tolik nepřálo zdraví a začaly se u něj projevovat některé neduhy mládí, ale životní vitality měl na rozdávání stále dost. Odchodem Milana Chalupníka opět prořídla slavná generace českých motocyklových závodníků, která tak přišla o další legendu.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva