Registrace nových osobních automobilů (OA) poklesly meziročně o 12,3%. Nicméně počet privátních vozidel díky akčním cenám vzrostl o 13,5% a z celkového počtu 8 842 zaregistrovaných OA činí jejich podíl 63,1%. Naopak počet firemních OA poklesl meziročně o 36,5%. Z důvodu nevyjasněných zákonných předpisů firmy (plátci DPH) postupně odkládají odběr nejen osobních, ale i lehkých užitkových automobilů vyrobených ve druhém stupni z OA, u nichž meziroční pokles činí 37,1%. Toto výrazné snížení a postupné zvyšování počtu neodebraných vozidel značně finančně zatěžuje jejich dodavatele a lze předpokládat, že v následujících měsících může dojít ještě k výraznějšímu zhoršení. Při přijímání změn právních předpisů by proto bylo vhodné zvážit, zda výjimečně nelze zvolit takové legislativní postupy, které by současný, a zejména očekávaný, velmi nepříznivý stav co nejdříve odblokovaly.
K nejvyššímu poklesu registrací nových vozidel došlo u kategorie N2 a N3 (nákladní automobily nad 3,5t), který činí 43,4%.
Zpoplatnění registrací přestárlých vozidel se příznivě projevilo v dovozu ojetých osobních automobilů. Došlo jak k výraznému meziročnímu poklesu o 47,1%, tak ke změně jejich skladby – podíl vozidel starších 10-ti let se snížil z loňských 29% na 18,1%.
Počet vyřazených vozidel, zřejmě v důsledku dokončování přerušených správních řízení z konce loňského roku, činí v lednu 2009 celkem 62 144 ks, z toho 48 953 osobních automobilů. Za poslední dva měsíce bylo z registru vyřazeno přes 104 tis. OA, což je o 20 tis. více než za celý rok 2007.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva