Nové emisní normy, které budou přísnější od 1. září 2018 a dále se přitvrdí v Evropské unii v roce 2020, můžou znamenat pro automobilky značné náklady navíc. Analýza společnosti IHS Markit ukazuje, že mnozí výrobci nedokáží snížit emise oxidu uhličitého pod 95 gramů na kilometr.
Následné sankce automobilky vyjdou až na 14 miliard eur (téměř 360 miliard korun).
Nové emisní limity začnou platit v roce 2020 s plnou účinností o rok později. V horizontu dvou let přitom analytici očekávají, že spotřeba flotil automobilek bude v průměru dosahovat 102,3 gramy oxidu uhličitého na kilometr, tedy o sedm gramů více, než do čeho se mají dle současné metriky NEDC vejít.
To bude v podobě sankcí za tento rok znamenat další náklady pro automobilky ve výši 11 miliard eur. Limity dle odhadu výrobci nesplní ani o rok později, kdy vejde v platnost také nová metrika, pomocí které budou automobilky škodliviny vypuštěné do ovzduší měřit.
Takzvaný Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) má více odpovídat reálnému provozu. Souhrnně tak pokuty pro automobilky v Evropské unii dosáhnou 14 miliard eur. Po přepočtu na jeden vyrobený vůz to může znamenat dodatečné náklady ve výši až 800 eur na automobil (přes dvacet tisíc korun).
30.08.2018Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva