Prezident USA Donald Trump odmítl návrh Evropské unie na vzájemné zrušení dovozních cel na automobily. Podle amerického prezidenta nebyl návrh dostatečně dobrý, znovu také přirovnal obchodní praktiky EU k praktikám Číny.
„Mezi jejich spotřební zvyklosti patří kupovat jejich auta, ne naše auta,“ řekl na adresu EU americký prezident. „EU je téměř tak špatná jako, Čína, jenom menší,“ prohlásil rovněž.
Evropská komisařka pro obchod Cecilia Malmströmová uvedla, že EU je ochotná zrušit cla na dovoz automobilů z USA, pokud Spojené státy učiní totéž. Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker se v červenci dohodl s Trumpem, že obě strany budou usilovat o nulová cla a nulové subvence na průmyslové zboží vyjma automobilů.
Spojené státy nyní uplatňují dovozní clo 25 procent na lehké nákladní vozy a pickupy a 2,5 procenta na menší auta. EU má na dovoz aut z USA jednotné clo deset procent.
Americké ministerstvo obchodu začalo v květnu na pokyn prezidenta Trumpa vyšetřovat vliv dovozu automobilů na národní bezpečnost USA, což by mohlo vést ke zvýšení dovozních cel.
Evropská unie již dříve varovala Spojené státy, že by na takovýto krok odpověděla vlastními opatřeními. Juncker v pátek uvedl, že pokud USA cla na auta zvýší, přikročí ke zvýšení cel také EU.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva