Zatímco firmy upřednostňují při financování nového osobního automobilu operativní leasing, domácnosti volí spíše tradiční finanční nástroje. Vyplývá to z výsledků České leasingové a finanční asociace (ČLFA) za první pololetí 2018.
Podle nich roste zájem o externí financování v obou zákaznických kategoriích.
Členské firmy asociace v prvním pololetí profinancovaly celkem 65 370 nových osobních vozidel, tedy 45,5 % nových osobních aut prvně registrovaných v České republice. Z toho bylo 43 362 vozů určeno pro firmy a 22 008 pro domácnosti. Objem prostředků poskytnutých na nová osobní auta meziročně vzrostl o 2,3 % a jejich počet o 6,9 %.
U firem při financování nových osobních automobilů už delší dobu převládá operativní leasing, tedy produkt s další přidanou hodnotou. Měřeno počtem nově uzavřených smluv podíl operativního leasingu na financování nových osobních vozů ve firemní sféře v letošním prvním pololetí dosáhl 53,5 %. Členové asociace na něj s podnikatelskými subjekty uzavřeli 23 174 nových smluv (meziročně o 0,8 % více), na podnikatelské úvěry anebo finanční leasing to bylo 20 188 kontraktů, to značí nárůst o 5,4 % oproti stejnému období loňského roku.
Domácnosti v prvním pololetí při financování nových osobních vozidel nejvíce využívaly spotřebitelský úvěr či spotřebitelský finanční leasing, na něž členové ČLFA uzavřeli 14 952 nových smluv, meziročně o 16,8 % více. Na operativní leasing bylo v této zákaznické skupině podepsáno 7056 nových kontraktů, což je téměř jedna třetina všech smluv. Meziroční nárůst dosáhl u operativního leasingu 13,7 %.
Podniky i domácnosti využívají produkty členských společností ČLFA také při pořizování ojetých osobních vozů. V prvním pololetí letošního roku bylo prostřednictvím členů ČLFA profinancováno 10 457 ojetin pro firmy a 18 067 pro domácnosti. Meziroční nárůst v počtu profinancovaných ojetých osobních vozů činil u firem 17,8 % a u domácností 8,1 %.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva