Členové poroty volící Vůz roku (Car of the Year, COTY) dostali v září exkluzivní příležitost seznámit se s novou strategií značky DS a jejími připravovanými novinkami. Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil a zástupce ČR v COTY, byl mezi nimi.
Založení značky DS oznámil francouzský koncern Groupe PSA v roce 2009 a jejím prvním modelem se stal o rok později kompaktní hatchback DS3, vycházející z typu Citroën C3. Značka DS měla odkazovat na legendární typovou řadu Citroën DS (1955 – 1975) a Carlos Tavares (CEO) uváděl, že bude na mechanických základech automobilů Peugeot a Citroën nabízet hodnotnější a kvalitnější produkty (pochopitelně rovněž s vyššími maržemi).
V rámci faceliftů z vozů mizely emblémy Citroënu a značka DS směřovala k větší autonomii. Nyní se Groupe PSA rozhodla posunout DS dále. Počínaje aktuálním typem DS 7 (platforma EMP2; např. Peugeot 3008/5008 a Citroën C5 Aircross) a pokračuje právě uvedeným DS 3 Crossback budou nadále vozy značky DS prodávány a servisovány výhradně v samostatných dealerstvích.
Servisy Peugeotu a Citroënu nebudou mít příležitost ani vstupovat do interních katalogů. Podmínky se teprve ladí, zvažuje se, jaké exkluzivní služby budou nabízeny a kdo je vlastně bude platit, u nás bude zatím takové středisko jediné. V Praze.
Ve výzkumném středisku koncernu PSA ve Vélizy mezi Paříží a Versailles jsme na počátku září s kolegy z poroty COTY dostali exkluzivní příležitost seznámit se s další strategií značky DS, již nám osobně představil Yves Bonnefont, CEO značky DS. Především jsme však viděli všechny automobily DS, jež se na trhu objeví do roku 2021. Bylo jich šest, některé byly v podobě prototypů, jiné jako makety a ty časově nejvzdálenější jsme viděli jen jako skicy.
Všechny z nich jsou zatím pod embargem, ale s potěšením mohu naznačit, že ne ve všech případech půjde o SUV. Každá typová řada DS bude mít alespoň jeden elektrifikovaný model (EV/HEV/PHEV), což příští rok zahájí DS 7 Crossback E-TENSE, přičemž od roku 2025 nebude značka DS prodávat ani jeden model osazený výhradně spalovacím motorem.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva