Tři nové veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily, mezi nimi i první zdejší stojan pro rychlé dobití, jsou od září k dispozici řidičům elektrických aut v Třinci.
Tři nové veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily, mezi nimi i první zdejší stojan pro rychlé dobití, jsou od září k dispozici řidičům elektrických aut v Třinci.
Rychlodobíjecí stanice byla slavnostně „pokřtěna“ za účasti ministra životního prostředí Richarda Brabce, primátorky Třince Věry Palkovské, generálního ředitele společnosti ČEZ Energetické služby Michala Pastuška a dalších významných hostů.
ČEZ tak navazuje na spolupráci s podbeskydským městem, kde loni stál u startu provozu největšího elektrobusového parku v České republice. Moravskoslezský region dlouhodobě sází na elektromobilitu s cílem eliminovat zdroje znečištění ovzduší.
Nejvýchodněji položená rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v České republice umožňující doplnit až 80 % kapacity baterií za zhruba 25 minut je k dispozici u stanice Kamionka. Dvojice nových klasických dobíjecích stanic ode dneška funguje u krajské Nemocnice Třinec v Kaštanové ulici.
„Jde o další krok v naší snaze vybudovat v Třinci kvalitní infrastrukturu pro elektrický pohon v individuální i hromadné dopravě. Řidiči elektromobilů nyní díky spolupráci Třince s ČEZ mají ve městě k dispozici celkem čtyři veřejné dobíjecí stanice, z toho jednu rychlodobíjecí. Od loňského roku také provozujeme v rámci projektu Smart City Třinec desítku elektrobusů v městské dopravě, takže stále jdeme za cílem čistého životního prostředí i čisté mobility,“ uvedla primátorka Třince Věra Palkovská. Město Třinec je partnerem elektromobility pod značkou ČEZ už více než 4 roky.
„Moravskoslezský kraj je historicky prvním krajem, který se stal partnerem skupiny ČEZ při propagaci elektromobility. Podpora alternativních způsobů dopravy je pro náš kraj klíčová. Propagováním a využíváním vozidel na alternativní pohon můžeme významně přispět ke zlepšení kvality ovzduší v celém kraji, a tím i životních podmínek občanů. Elektromobily, vozidla na zemní plyn a v budoucnu i na vodík produkují výrazně méně škodlivin než ta s klasickým pohonem, jsou také méně hlučná. O našem úsilí o ekologizaci dopravy v regionu svědčí mimo jiné i to, že soutěžíme nové veřejné dopravce na základě nových kritérií, zahrnující požadavek ekologického provozu a využití moderních technologií,“ řekl Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje.
„Nasazování moderních technologií v individuální i hromadné ekologické dopravě je jednoznačně jedním z hlavních trendů současnosti. Potřeby města v této oblasti zároveň pojímáme jako součást komplexního energetického řešení. Vedle instalace dobíjecích míst pro elektromobily jsme se zde proto loni podíleli na zasíťování a připojení areálu dobíjecích stanic, včetně dodávky elektřiny, pro největší elektrobusovou flotilu České republiky,“ říká Michal Pastušek, generální ředitel společnosti ČEZ Energetické služby.
Společnost ČEZ ESCO ze Skupiny ČEZ v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.
Elektromobilita v Moravskoslezském kraji
ČEZ na severovýchodní Moravě a ve Slezsku buduje především infrastrukturu nutnou pro rozvoj elektromobilů. Aktuálně zde funguje 16 veřejných dobíjecích stanic, z toho 4 rychlodobíjecí. Ty elektromobilisté najdou vedle Třince také v Ostravě a Frýdku-Místku. V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách.
Aktuálně provozuje Skupina ČEZ v celé České republice 120 veřejných dobíjecích stanic. Aktuální mapa lokalit s dobíjecími stanicemi a komplexní set informací je k dispozici na www.elektromobilita.cz
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva