Sdružení automobilového průmyslu uspořádalo další jednání představitelů firem „automotive“ s představiteli krajů. Tentokrát se zástupci členských firem AutoSAP a dalších společností setkali s představiteli Olomouckého kraje.
Vedení Olomouckého kraje podepsalo se zástupci AutoSAP Memorandum o spolupráci na podporu technického vzdělávání. Sdružení přitom zdůraznilo nezastupitelnou roli kraje v oblasti odborného vzdělávání.
Nejpodstatnějšími diskutovanými tématy byly v Olomouckém kraji, podobně jako v dalších krajích, trh práce, vzdělávání a dopravní infrastruktura. Cílem setkání zástupců firem AutoSAP v Olomouckém kraji, Úřadu práce, Hospodářské komory ČR a Svazu průmyslu ČR bylo seznámit se s aktuální problematikou v daných oblastech a prodiskutovat náměty firem s krajskými představiteli.
Účastníci jednání se shodli na tom, že se oblasti „automotive“ i nadále daří jak v olomouckém regionu, tak celostátně a tato část průmyslu patří k páteřím české ekonomiky, který v současné době generuje výrazný růst exportu.
„Nedávno jsme navázali partnerství s firmami, které se zabývají optikou, a já věřím, že stejně efektivní bude i náš jednotný postup při spolupráci v oblasti automotive. Nově podepsané memorandum o krajské podpoře technického vzdělávání je dobrým začátkem,“ uvedl hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk.
Prezident AutoSAP Bohdan Wojnar potvrdil, že Olomoucký kraj je domovem mnoha firem autoprůmyslu, které jsou bezpochyby významnými zaměstnavateli: „Členských firem Sdružení automobilového průmyslu máme v kraji pět, o činnosti dalších více než deseti firem jsme informováni a na dnešní jednání jsme je rovněž přizvali. Výše zmiňované společnosti podle našich informací zaměstnávají téměř 6 tisíc zaměstnanců a jejich podíl na průmyslové výrobě v kraji je rovněž velmi významný.“
Bohdan Wojnar dále uvedl, že automobilový průmysl se ve středně a dlouhodobém horizontu připravuje na významné změny. Mezi ně bude patřit elektromobilita, autonomní řízení a digitalizace: „Pro tyto principiální změny bude potřeba vytvořit rámcové podmínky. O nich jsme zkraje letošního roku intenzivně jednali s vládou ČR a do konce roku by mělo být vyhodnoceno Memorandum o budoucnosti automobilového průmyslu v ČR a plnění jeho 25 bodového akčního plánu. Témata vztahující se k čisté mobilitě, digitalizaci a autonomnímu řízení jsou díky tomu na stole a v rámci široké platformy o nich s představiteli státu intenzivně jednáme. Tyto změny se budou týkat celého odvětví, jak finalistů, tak také dodavatelů.“
Nedostatek technicky vzdělaných absolventů
Zástupci krajské samosprávy se nicméně shodli s vedením AutoSAP na tom, že rozvoj automobilového průmyslu se potýká s řadou aktuálních problémů. Jedním z nich je nedostatečná podpora technického vzdělávání v Olomouckém kraji. Zástupci autoprůmyslu i vedení kraje vyjádřili vůli tuto situaci změnit. Hejtman Ladislav Okleštěk a náměstek pro školství Ladislav Hynek podepsali s představiteli AutoSAP, zastoupenými prezidentem Bohdanem Wojnarem a členem představenstva sdružení Petrem Novákem, společné Memorandum o spolupráci na podporu technického vzdělávání v Olomouckém kraji. K jeho významu Petr Novák, který je zároveň generálním ředitelem olomoucké firmy Koyo Bearings Česká republika řekl:
„Memorandum představuje důležité navázání spolupráce mezi AutoSAP a Olomouckým krajem. Týká se společné práce na zlepšení propagace technických oborů, na lepším propojení teoretické a praktické výuky ve školách, přizpůsobení oborů a tříd na středních odborných školách a jakýsi základní kámen diskuze o založení pobočky technické univerzity v kraji, případně o výuce několika technických oborů na Univerzitě Palackého v Olomouci. Jsem si jistý, že spolupráce bude oboustranně prospěšná a povede ke zlepšení vzdělávání žáků v technických oborech, k jejich kvalifikovanějšímu uplatnění na pracovním trhu a k rozvoji Olomouckého kraje jako celku.“
„Rozvoj technického vzdělávání je pro kraj strategickou prioritou. Právě tato oblast je totiž životně důležitá nejen pro automobilový průmysl, ale také pro všechny další oblasti, jako je strojírenství nebo stavebnictví,“ dodal náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast školství Ladislav Hynek.
Zástupci firem automobilového průmyslu a Olomouckého kraje se shodli také na tom, že jak současné problémy, tak budoucí výzvy lze úspěšně řešit jen vzájemnou spoluprací.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva