Evropský parlament zahájil rozpravu k návrhu nařízení, které stanoví emisní normy (CO2) pro nová osobní a užitková vozidla pro roky 2025 a 2030 a ve středu by o ní měl EP v plénu hlasovat.
Jak ACEA, tak i český AutoSAP, varují před nepřiměřenými a příliš rychlými zásahy do emisní legislativy, které by automobilkám zkomplikovaly širší nástup nízkoemisní mobility a podvázaly jejich konkurenceschopný rozvoj.
Automobilový průmysl postupně vytváří dostatečné prostředky pro výzkum a vývoj a musí mít dostatek času na přípravu takových vozů, které na jedné straně splní budoucí emisní limity, na straně druhé pro ně bude připravena dostatečná infrastruktura i legislativa a vhodně podpořená poptávka zákazníků po ekologičtějších autech. Už 10. září o návrhu nařízení hlasoval hlavní odpovědný výbor Evropského parlamentu – pro životní prostředí.
V Evropském parlamentu má ČR 21 poslanců a ti jsou průběžně informováni o postoji evropského i českého autoprůmyslu (ACEA, AutoSAP) a možných dopadech na český automobilový průmysl a ekonomiku.
Český automobilový průmysl se nezříká odpovědnosti za přechod k nízkoemismí mobilitě, ale zároveň apeloval na poslance, aby na středečním plenárním zasedání EP mysleli i na tyto dopady na konkurenceschopnost a zaměstnanost v českém automobilovém průmyslu a nezvyšovali ambici původního návrhu Evropské komise. Pozice Rady EU (členských států EU) by se pak měla schválit na Radě pro životní prostředí dne 9. října, pravděpodobně za účasti ministra životního prostředí Richarda Brabce.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva