Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Ministři EU hlasují o limitech pro emise z aut

Ministři členských zemí zodpovědní za oblast životního prostředí hlasují 9. října o obecném přístupu k návrhu nařízení o snižování emisí CO2 z aut a lehkých užitkových vozidel.

Předložený návrh Evropské komise je jedním z kroků k naplňování požadavků Pařížské dohody, potažmo cíle Unie – přechodu k nízkouhlíkové, bezpečné a konkurenceschopné ekonomice.

Podle Komise by návrh měl pomoci naplnit rámec EU 2030 pro klima a energii, jehož cílem je snížení emisí skleníkových plynů o 40 % v porovnání s rokem 1990. Cílem návrhu Komise je snížení emisí CO 2z nových aut o 30 % do roku 2030 oproti roku 2021. Výrobci, kteří budou mít v roce 2030 více, než 30 % nových vozidel s nulovými, nebo velmi nízkými emisemi, by pak měli být dále zvýhodněni. Zároveň ale Komise navrhuje pokuty pro ty výrobce, kteří od roku 2025 svůj cíl pro průměrné emise CO2 překročí.

Evropský parlament 3. října odhlasoval cíle ve výši 40 % pro rok 2030 a 20 % v roce 2025. Nyní je na členských státech, aby se na úterní Radě dohodly, s jakou podobou návrhu půjdou do trialogů s Evropským parlamentem.

Rizika spojená s přijetím přísných podmínek

Přestože existuje množství členských zemí, které, které požadují ambice ještě zvýšit, samotná Komise tvrdí, že cíle vyšší, než 30 % pro rok 2030, již nejsou nákladově efektivní a Komisí navržený cíl je optimální pro dosažení cílů Pařížské dohody.

Premiér Babiš společně s premiéry zemí Visegrádské čtyřky a Bulharska odeslal společný dopis rakouskému kancléři Kurzovi a zároveň předsedovi Rady EU, ve kterém mu vysvětlují rizika spojená s přijetím tak vysokých cílů, jaké navrhují některé státy či Evropský parlament.

Zastánci nižších cílů, včetně ČR, tvrdí, že plnění tak přísných podmínek v tak krátkém časovém horizontu velmi pravděpodobně ohrozí konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a bude mít velký vliv i na zaměstnanost v zemích, kde má automobilový průmysl velký podíl na HDP.

09.10.2018Autodealers

Informace odjinud

Jezdili jsme studentskou formulí: Proč se jí říká Jágrova létající brambora?

Pětadvacet nadšených studentů, téměř rok dřiny a na konci sladká odměna v podobě nového monopostu. Tým z České zemědělské univerzity nám svou formuli půjčil. Udělal dobře?
auto.cz

První jízda s Toyotou Supra: Zahoďte předsudky, neřešte čudlíky, je skvělá!

Dlouhých sedmnáct let si spousta z nás přála návrat Toyoty Supra. Jenže doba je složitá, lidé pobláznění SUV a na plnění snů či dělání radosti nezbývají masovým automobilkám prostředky ani kapacity.
auto.cz

Sdílení pohledem ekonoma: Na sdílení jako byznys bych opravdu nevsadil

O sdílení aut se hodně mluví, ale dá se na něm vydělat? Je to budoucnost automobilismu? O tom jsme si povídali s ekonomem Alešem Rodem.
auto.cz

Škoda vstupuje do elektrické éry. První není, chce ale nabídnout inteligentní a ikonické elektrovozy

Mladoboleslavská automobilka v Bratislavě představila svůj první sériový elektromobil a plug-in hybrid. Byli jsme u toho!
auto.cz

MAN Engines dodává nové lodní motory pro AB Yachts

MAN Engines dodal své nové motory V12-2000 loděnici AB Yachts se sídlem v toskánském Viareggiu.    
auto.cz

Autofotka týdne: Český pionýr motorismu měl první řidičský průkaz i auto

Liberec si připomíná zakladatele motorismu a významného průmyslníka Theodora von Liebiega, od jehož smrti uplynulo ve čtvrtek 80 let. Liebieg patřil k významným představitelům textilního průmyslu v Čechách i v Evropě a mimo jiné byl také držitelem prvního řidičského průkazu v zemi.
Celý článek na iDNES.cz >>

Vzpomínáte na Jaguar Kensington? Přirovnávána k němu byla i Škoda Octavia

Jaguar Kensigton se sice na počátku devadesátých let dvacátého století neproměnil v novou generaci sedanů britské značky, ale studio Ital Design i přesto jeho linie dostalo do sériové výroby a to díky značkám Lexus a Daewoo.  
auto.cz

Ari Vatanen: Exkluzivní rozhovor s legendou. Dnes už nikam nespěchám!

Čtyřnásobného vítěze Dakaru Ariho Vatanena snad znají i lidé, kterým motorsport nic neříká. Víte, že byl deset let europoslancem? Povídali jsme si s ním o smrti. I o výhodách, jaké mají dnešní jezdci.
auto.cz

Kimi Räikkönen jede v Monaku 300. grand prix. Podívejte se na průřez jeho bohaté kariéry

Iceman se v Monaku účastní 300. grand prix formule 1, i když počet startů má o tři menší. Podívejte se na průřez jeho kariérou
auto.cz

Audi chystá ještě letos sedm nových variant SUV. Některé budou pořádně rychlé

Čtyři kruhy připravují další verze svých sportovně-užitkových vozů. Tou nejzásadnější bude jednoznačně RS Q8.
auto.cz

Zetor v potížích. Loni vykázal ztrátu 149 milionů

Hlavním důvodem potíží je opožděné uvedení některých modelů na trh, které způsobila nutnost přizpůsobit modely nové evropské směrnici.
auto.cz

Nevlastnit, sdílet! Patří budoucnost sdílení aut? Má to vůbec smysl?

Sdílená ekonomika vstupuje do většiny lidských oblastí. Tu automobilovou nevyjímaje. Jaké jsou principy carsharingu? Jak funguje v praxi? V čem jsou jeho úskalí? A má snad šanci stát se budoucností řízení auta?
auto.cz

Scania připomíná 50 let svých vznětových motorů V8

Společnost Scania od konce šedesátých let dvacátého století nabízí nejvýkonnější provedení svých nákladních vozidel se vznětovými vidlicovými osmiválci z vlastního vývoje. Premiéra prozatím poslední generace těchto motorů se odehrála v roce 2017.
auto.cz

Autohádanka: Legenda se vrací, svět dobývá z Rakouska

Patří k nejzářivějším novinkám letošního roku, a nejen výrazným žlutým lakem. V záplavě neohrabaných SUV je ten charakterní sporťák, jehož rodová historie sahá až do sedmdesátých let, perlou. Je dokonale vyvážený, skvěle ovladatelný, řízně rychlý. V pondělí si přečtete na iDNES.cz, jak jezdí, nejprve ho ovšem musíte poznat.
Celý článek na iDNES.cz >>

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.