Ministři členských zemí zodpovědní za oblast životního prostředí hlasují 9. října o obecném přístupu k návrhu nařízení o snižování emisí CO2 z aut a lehkých užitkových vozidel.
Předložený návrh Evropské komise je jedním z kroků k naplňování požadavků Pařížské dohody, potažmo cíle Unie – přechodu k nízkouhlíkové, bezpečné a konkurenceschopné ekonomice.
Podle Komise by návrh měl pomoci naplnit rámec EU 2030 pro klima a energii, jehož cílem je snížení emisí skleníkových plynů o 40 % v porovnání s rokem 1990. Cílem návrhu Komise je snížení emisí CO 2z nových aut o 30 % do roku 2030 oproti roku 2021. Výrobci, kteří budou mít v roce 2030 více, než 30 % nových vozidel s nulovými, nebo velmi nízkými emisemi, by pak měli být dále zvýhodněni. Zároveň ale Komise navrhuje pokuty pro ty výrobce, kteří od roku 2025 svůj cíl pro průměrné emise CO2 překročí.
Evropský parlament 3. října odhlasoval cíle ve výši 40 % pro rok 2030 a 20 % v roce 2025. Nyní je na členských státech, aby se na úterní Radě dohodly, s jakou podobou návrhu půjdou do trialogů s Evropským parlamentem.
Rizika spojená s přijetím přísných podmínek
Přestože existuje množství členských zemí, které, které požadují ambice ještě zvýšit, samotná Komise tvrdí, že cíle vyšší, než 30 % pro rok 2030, již nejsou nákladově efektivní a Komisí navržený cíl je optimální pro dosažení cílů Pařížské dohody.
Premiér Babiš společně s premiéry zemí Visegrádské čtyřky a Bulharska odeslal společný dopis rakouskému kancléři Kurzovi a zároveň předsedovi Rady EU, ve kterém mu vysvětlují rizika spojená s přijetím tak vysokých cílů, jaké navrhují některé státy či Evropský parlament.
Zastánci nižších cílů, včetně ČR, tvrdí, že plnění tak přísných podmínek v tak krátkém časovém horizontu velmi pravděpodobně ohrozí konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a bude mít velký vliv i na zaměstnanost v zemích, kde má automobilový průmysl velký podíl na HDP.
09.10.2018Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva