Boyan Slat od roku 2013 pracuje na svém snu o odstranění množství plovoucích plastových odpadků z Tichého oceánu. Během této doby tento 24letý Dán a student univerzity TU Delft proslul svojí iniciativou The Ocean Cleanup, jež spočívá ve vytvoření „polévky z plastů“.
Celý realizační tým o této akci hovoří jako o „největším úklidu v historii“.
Celý čisticí systém je 600 metrů dlouhá trubice plující na vodní hladině. Pod ní je zavěšena tři metry hluboká „záclona“, zabraňující plastům podplout celý systém. Plovoucí část zajišťuje nejen potřebný vztlak pro celý systém, ale také zabraňuje tomu, aby (plastový) odpad „přetékal“.
Plastový odpad spolu s celým čisticím systémem žene kupředu mořský proud, avšak na systém ještě dále působí také vlny a vítr, jež neovlivňují plastový odpad pod hladinou. Systém se tak pohybuje rychleji, a tím zachytává plastový odpad, který lze následně vyjmout. Nadace The Ocean Cleanup uvádí, že touto metodou lze každých pět let odstranit z Tichého oceánu padesát procent odpadu.
Historie s BMW i. Oficiální spuštění „System 001“ proběhlo 8. září v San Franciscu. Remorkér táhl dílo mnoha inženýrů pod mostem Golden Gate na širý oceán, kde začne jeho čistící mise. Systém je na cestě ke své zastávce vzdálené asi 600 km od pobřeží. Po zkušebním období dvou týdnů bude pokračovat k „Velké tichomořské odpadkové skvrně“, tedy k místu vzdálenému asi 1500 km od pobřeží, kde mořské proudy shromažďují nejvíce odpadků. Právě zde začne velký úklid.
Během úvodního ceremoniálu v San Franciscu dostal realizační tým k dispozici plně elektrické BMW i3. V září byla tři BMW i3s dodána také do Nizozemska, kde je v Rotterdamu nové sídlo nadace The Ocean Cleanup. Boyan Slat a jeho tým tak má na 12 měsíců zajištěnou 100procentně elektrickou mobilitu. Dodávka vozidel do rotterdamského ústředí je výsledkem delší spolupráce, sahající až do roku 2017, kdy trojice vozů BMW i3 byla součástí flotily zajišťující dopravní potřeby v rámci akce, při níž Slat a jeho tým oznámili na začátek roku 2018 zahájení celé akce.
BMW i a The Ocean Cleanup. Pro nadaci The Ocean Cleanup je důležité, aby také vozový park ctil filozofii celé společnosti. A přesně tak činí plně elektrické BMW i3.
„BMW i je inkubátor inovací, který překonává hranice světa automobilů,“ řekl Dr. Robert Irlinger, ředitel BMW i. „Jsme potěšeni, že můžeme podporovat misi The Ocean Cleanup, protože sdílíme stejné přesvědčení.“ BMW Group byla oceněna jako automobilový výrobce, který nejvíce dbá na životní prostředí(1), a i z tohoto důvodu vidí potřebu v řešení otázek souvisejících s plastovým odpadem. BMW i se ve svých produktech snaží o maximální recyklaci a používání obnovitelných materiálů. V širším kontextu je BMW i schopné používat recyklované plasty z řek a oceánů.
BMW i3 je až z 95 % recyklovatelné. Celý výrobní proces BMW i3 je zajištován prostřednictvím zelené energie. Současně je tento vůz recyklovatelný až z 95 procent. I to jsou důvody, proč BMW i3 bylo mnohokrát zvoleno jako měřítko pro ekologicky odpovědný automobilový koncept(2). Navíc, rozsáhlé využívání recyklovaných materiálů, jako například na obkladech dveří či sedadlech, ukazují, že BMW i se již nyní zapojilo do pokročilého ekonomického koloběhu, odpovědně využívajícího dostupných zdrojů.
(1) DowJones Sustainability Index, mnohokrát od roku 1999 (2)World Green Car, Green Car Of The Year, Ökotrend, ADAC EcoTest, atd.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva