Tuzemské automobilky letos vyrobí přes 1,4 milionu motorových vozidel. Vyrovnají nebo mírně překonají rekordní výsledek z loňského roku. Za leden až listopad bylo vyrobeno více než 1,3 milionu osobních aut. Uvedl to prezident Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) Bohdan Wojnar.
„Automobilový průmysl v roce 2018 sice v tuzemsku dále rostl, ale růst se již zpomalil. Tyto výsledky nejsou samozřejmostí, ale stojí za tím ohromné úsilí našich zaměstnanců na všech úrovních v době, kdy čelíme jak chronickému nedostatku pracovních sil, tak řadě nově se projevujících vnějších a vnitřních faktorů,“ řekl Wojnar na dnešním setkání manažerů tuzemského automobilového průmyslu.
Podle Wojnara by odvětví mělo pracovat na dlouhodobé vizi do budoucna, aby reagovalo na změny v elektromobilitě, digitalizaci a nových obchodně ekonomických modelech. „Usilujeme už druhý rok o to, aby byly emisní limity reálné, neohrozily samu podstatu automobilového průmyslu v České republice, budoucí konkurenceschopnost firem a zaměstnanost. Příští rok budeme pracovat na tom, abychom se na nastupující regulace a trendy připravili nejen my jako výrobci, ale také aby se na ně připravila státní správa a postupně i zaměstnanci a občané,“ dodal.
Sdružení chce podle Wojnara přispívat k vytváření prostředí, ve kterém nebudou neuvážené legislativní i nelegislativní změny, které mohou mít pro autoprůmysl v České republice i Evropě zásadní následky.
Evropská unie usiluje o snižování emisních limitů u aut. Od roku 2021 bude platit nový limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr a od roku 2025 bude ještě nižší. Evropská komise navrhla další snížení emisí do roku 2025 o 15 procent, do roku 2030 o 30 procent. Evropský parlament chce snížení o 20 a 40 procent, Evropská rada 15 a 35. Podle odborníků z toho vyplývá, že třetina vyrobených automobilů bude muset mít nízkoemisní pohon, elektřinu či vodík. Pokud ne, budou výrobci platit poplatky do společného fondu.
Automobilový průmysl v Česku zaměstnává přímo 150.000 lidí, nepřímo vytváří pracovní místa pro zhruba 400.000 lidí. Výroba aut je zároveň významným exportním oborem, tvoří čtvrtinu celkového tuzemského exportu a vytváří devět procent HDP.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva