Platforma VIZE 0 je nově založené sdružení firem a institucí, které chtějí společně připravovat a podporovat aktivity, projekty a změny zaměřené na zvýšení úrovně bezpečnosti silničního provozu. Právní forma platformy je zapsaný ústav, zakladatelem je Nadace Kooperativy.
„Naším hlavním cílem je sdílení výchozích myšlenek filosofie VIZE 0, především identifikace témat, kterým se chceme v následujících letech věnovat. Platforma VIZE 0 je tvořena tak, aby pružně reagovala na témata jak dlouhodobá, tak i aktuální či zcela nová“ představuje hlavní úkoly Martin Diviš, předseda správní rady Platformy VIZE 0 a generální ředitel pojišťovny Kooperativa.
Dalšími zakládajícími členy Platformy VIZE 0 jsou organizace, které se bezpečností silničního provozu dlouhodobě aktivně zabývají.
Soukromý sektor reprezentují mimo jiné Česká asociace pojišťoven, Sdružení dovozců automobilů či Global Assistance, výzkumné instituce Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., a Ústav soudního inženýrství VUT v Brně a neziskový sektor Tým silniční bezpečnosti.
Důležitým členem platformy je Ředitelství služby dopravní Policie PP ČR. Státní správu reprezentuje například Drážní úřad a Platforma spolupracuje i s oddělením BESIP Ministerstva dopravy.
Filozofie Vize nula staví na tom, že lidé běžně dělají chyby. Celý systém silniční dopravy proto musí být nastaven tak, aby žádná pochybení účastníků silničního provozu nezpůsobila vážné zranění či dokonce smrt.
Na dopravní nehody je tak třeba nahlížet nikoliv jako na důsledek individuálního selhání, ale naopak jako na selhání celého systému. Země, které se ztotožnily s uvedenými zásadami, se mohou chlubit velmi příznivými statistikami závažné dopravní nehodovosti,“ říká předseda expertní rady Platformy VIZE 0 Roman Budský.
Například švédské i britské silnice jsou dlouhodobě světově nejbezpečnější. K Vizi 0 se připojují i velké městské aglomerace, například New York či Londýn.
„To všechno jsou pro nás významné motivátory a také důkazy, že silnice mohou být opravdu bezpečné,“ doplňuje Roman Budský.
13.12.2018Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva