V roce 2018 řešila UNIQA celkem 41 smrtelných nehod z povinného ručení. Bylo to o 58 % více než v roce předchozím. Statistiky UNIQA tak potvrzují neblahý celorepublikový vývoj zvýšení počtu obětí dopravních nehod za loňský rok.
Současně v posledních letech výrazně roste pojistné plnění pozůstalým za tyto tragické pojistné události a pohybuje se v řádu milionů korun.
Během posledních tří let zaznamenala UNIQA každý rok růst počtu smrtelných nehod z povinného ručení svých klientů. V loňském roce při nich zahynulo 41 osob, o rok dříve 26 osob a v roce 2016 přišlo o život 11 osob. I když částečně lze navýšení přičíst zvyšujícímu se počtu pojistných smluv povinného ručení ve kmeni UNIQA, počet fatálních nehod v silničním provozu roste podstatně rychleji.
Současně s tím vyplácí UNIQA v posledních letech výrazně více na odškodnění pozůstalým blízkým obětí. Ještě v roce 2014 činilo průměrné pojistné plnění za události tohoto druhu okolo půl milionu, v uplynulých třech letech vzrostlo na 2,1 až 3,1 milionu korun na jednu pojistnou událost.
Růst je dán především rozšířením okruhu osob uplatňujících nárok a také zavedením dalších forem odškodnění, jako jsou náhrada nemajetkové újmy nebo náhrada duševních útrap spojených se smrtí.
Zvyšuje se rovněž počet nehod se zraněním, i když pomaleji (meziročně o 13 %). V loňském roce vyplacená plnění vzrostla i díky podstatnému navýšení průměrných mezd v ČR, na něž je odškodnění bolestného a ztíženého společenského uplatnění přímo vázáno. Tímto vlivem vzrostla průměrná hodnota pojistného plnění bezmála o 7 %. V průměru činí v ČR úhrada za zdravotní újmu při dopravní nehodě kolem půl milionu korun. Dá se předpokládat, že poroste i do budoucna, protože navyšování mezd v České republice bude pokračovat i letos.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva