Německo stojí na kraji rozhodnutí, co udělat s dálniční neomezenou rychlostí. Jedná se už o několikátý pokus ji omezit, tentokrát to ovšem má dost silnou podporu čísel.
Podle webu Deutsche Welle je ve finiši závěrečná zpráva Národní platformy pro budoucnost mobility. Její součástí je komplexní úprava dopravy v Německu tak, aby plánované snížení emisí z dopravy skutečně došlo naplnění.
V této zprávě se například uvádí, že by na dálnicích měla být omezena rychlost na 130 km/h, naftové motory by měly přijít o daňové úlevy, a naopak by se měly zavést kvóty na elektromobily a hybridy. V neposlední řadě je zde plán na zvýšení daně na pohonné hmoty od roku 2023.
Důvodem pro všechna tato ustanovení jsou emise. Především proto, že Německu se nedaří dodržovat plán jejich snižování. Naopak. V dopravě se dokonce podíl emisí zvyšuje, a to i přes všechna ekologická opatření. Důvodem je zvyšující se blahobyt obyvatelstva, a tedy i stále větší podíl větších a silnějších vozů. Omezení rychlosti na dálnicích se tak znovu stává do centra pozornosti. Už poněkolikáté.
V minulosti se o tom debatovalo v rámci zvýšení bezpečnosti (bylo to vyvráceno statistikou nehodovosti) či snížením hluku a emisí. Nakonec byla vždy celá debata umlčena silnou opozicí, která poukazovala na statistická data, historická fakta a nakonec i na to, že podíl dálnic s neomezenou rychlostí je stejně silně zregulován lokálními omezeními a skutečně neomezených míst je jen málo, a ta vedou po nejodlehlejších místech.
I dnes odborníci a politici argumentují tím, že daná opatření zdraží dopravu v zemi a znesnadní konkurenceschopnost. Zároveň ale souhlasí, že snížit emise je nutné, jinak bude Německo čelit tlaku Bruselu za nedodržení slíbených emisních cílů.
Uvidíme v březnu, kdy bude zpráva Národní platformy pro budoucnost mobility zveřejněna a začne nad ní politická rozprava a uvádění zveřejněných doporučení do praxe.
30.01.2019Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva