Ve čtvrtek 14. února 2019 slaví Miroslav Zikmund, cestovatel spojený se značkou TATRA, 100. narozeniny. Kopřivnická automobilka při této příležitosti Miroslavu Zikmundovi děkuje za celosvětovou propagaci značky TATRA a přeje všechno nejlepší k životnímu jubileu.
Miroslav Zikmund se narodil 14. února 1919 v Plzni. V té době kopřivnická automobilka začala používat svou světoznámou značku a slavná koncepce podvozku s centrální nosnou rourou, kterou společnost TATRA TRUCKS používá dodnes, se rodila v hlavě konstruktéra Hanse Ledwinky.
Ve třicátých letech začala TATRA jako první na světě sériově vyrábět a prodávat osobní vozy s aerodynamickými karosériemi. Jednalo se o slavné modely T 77, T 87 a T 97.
A právě s automobilem Tatra T 87 se v roce 1947 vydal na první velkou cestu Miroslav Zikmund se svým kamarádem Jiřím Hanzelkou. Jejich trasa vedla do Afriky, kde jako první překonali s tatrovkou se vzduchem přímo chlazeným motorem Núbijskou poušť. Po příjezdu do Kapského města přepluli do Argentiny a vydali se na cestu po Jižní Americe. Za tři a půl roku projeli ve voze Tatra T 87 celkem 44 zemí a urazili 61 700 kilometrů.
Další cestu po Asii a Oceánii podnikli Miroslav Zikmund s Jiřím Hanzelkou ve speciálních vozech Tatra T 805 v letech 1959 až 1964. I na této cestě si připsali další prvenství, když například jako první na světě přejeli automobilem Sovětský svaz z východu na západ. V roce 1968 výpravy v tatrovkách do zahraničí skončily a další cesty mohl Miroslav Zikmund uskutečnit až po pádu komunistického režimu v roce 1989. Navštívil Japonsko, Austrálii, Nový Zéland, ale i Sibiř nebo Srí Lanku.
„Miroslavu Zikmundovi bychom chtěli za celou společnost TATRA TRUCKS poděkovat a poblahopřát k významnému jubileu. Jsme vděčni, že si pro své cesty vybral právě automobily značky TATRA a tím je proslavil po celém světě,“ říká Andrej Čírtek, tiskový mluvčí společnosti TATRA TRUCK.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva